پوشش تمام محورهای استان خوزستان با دوربین‌های هوشمند کنترل سرعت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به وجود ۱۳۹ سامانه هوشمند ثبت تخلف رانندگی در محورهای استان گفت: با نصب ۲۴ سامانه دیگر تا پایان سال ۲۴ سامانه تمام محورهای استان تحت پوشش سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت قرار می‌گیرد.

محمد جولانژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیریت و نظارت بر راه‌های استان یکی از وظایف اداره کل راه‌داری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و نظارت و ثبت ترددها یکی از این موارد است که برای مدیریت بهتر راه‌ها و داشتن آمار دقیق ترددها استفاده می‌شود، در مجموع ۱۳۲ دستگاه ترددشمار و دوربین نظارتی در محورهای استان نصب شده است.

وی افزود: تا سال گذشته ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان خوزستان وجود داشت و با تلاش‌های انجام شده در سال جاری، قرارداد تأمین ۶۰ دوربین منعقد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۶ دوربین به بهره‌برداری رسید و با این حساب در حال حاضر ۱۳۹ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان فعال است که با بهره‌برداری کامل از سامانه‌ها تمام محورهای استان تحت پوشش این دوربین‌ها قرار می‌گیرد.

جولانژاد با اشاره به وجود ۵۴ دوربین نظارتی در محورهای خوزستان تصریح کرد: سامانه‌های ثبت تخلف رانندگی در محورهای استان علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز محاسبه می‌کنند که در صورت وقوع تخلف دوربین بعدی آن را ثبت می‌کند، در هشت ماه نخست سال جاری بیش از ۷۰۰ هزار تخلف رانندگی صورت گرفته است که بالغ بر ۱۸۰ هزار مورد آن به ثبت تخلف در سرعت متوسط برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: برای افزایش ایمنی برای تردد خودروها از ابتدای سال تاکنون بیش از ۶۳۵۰ کیلومتر خط‌کشی جاده و ۴۷ کیلومتر گاردریل اجرا شده است علاوه بر آن ۴۹ هزار و ۳۴۰ علائم ترافیکی و بیش از ۱۱۲۴ متر مربع تابلوی اطلاعاتی در محورهای استان توسط این اداره کل نصب شده است.

کد خبر 715847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.