طوفان‌الاقصی وجدان جهانی را بیدار کرد

نماینده مردم در ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی در فلسطین، وجدان جهانی را همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند بیدار و کسانی را که دم از حقوق بشر می‌زدند، رسوا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک در هفتمین یادواره ۲۷۰ شهید خیابان شیخ طوسی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله مهاجر (ره) و شهادت سردار سلیمانی و بزرگداشت شهدای مدافع حرم و امنیت (لاله‌های مهاجر) با بیان اینکه زمان زیادی تا چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمانده است، اظهار کرد: این انقلاب ۴۵ سال است که روی پای خود و با تکیه بر آرمان‌ها و اصول خود که برگرفته از قرآن کریم و عترت بوده، ایستاده است.

وی افزود: سیاست‌های نه شرقی، نه غربی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، اصل‌های مهم انقلاب اسلامی است و امام خمینی (ره) دو قطب بزرگ جهان را با این حرکت بزرگ برهم زدند و امروز می‌بینیم که اسلام ناب محمدی، بزرگترین قطب در جهان است.

نماینده مردم در ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پدیده جمهوری اسلامی، یک پدیده جدید در مقابل حکومت‌های دیکتاتوری، نظامی، حزبی، سلطنتی موروثی و جمهوری اسلامی است، گفت: همان‌طور که امروز نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی در یمن قدرت را بر دست گرفتند در آینده نیز سکان حکومت‌های سلطنت موروثی کشورهایی مانند عربستان سعودی و کشورهای خلیج‌فارس به دست نیروهای انقلابی خواهد افتاد.

وی با اشاره به ایستادگی نیروهای انقلابی یمنی در مقابل اسرائیل و آمریکا اظهار داشت: مقاومت جوانان یمنی، لبنانی، عراقی، پاکستانی و افغانستانی و حتی بیداری جوانان کشورهای غربی از آثار وجودی پدیده جمهوری اسلامی است.

سالک با تاکید بر اینکه امروزه سیاست‌های جمهوری اسلامی در جهان جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است، افزود: دلیل این ادعا را می‌توان در رشد، بیداری، آگاهی و بصیرت ملت‌های آزاده جهان جست‌وجو کرد و باید بدانیم که انقلاب اسلامی به آسانی به دست من و شما نرسیده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز اصفهان اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، زندان‌های ساواک مملو از شخصیت‌های بزرگی بود که به خاطر حق‌گویی مقابل حکومت پلید پهلوی به زندان افتاده بودند و سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند.

وی در ادامه با اشاره به پیشگامی مردم اصفهان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و تشکیل نخستین حکومت نظامی در این شهر گفت: اصفهان پیش از انقلاب، ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام کرده است و آمار شهدای این دیار به بالای ۲۳ هزار شهید می‌رسد و در این مراسم برای بزرگداشت یاد و خاطره ۲۷۰ شهید این مسجد به دور هم جمع شده‌ایم.

بزرگداشت شهدا، مطالعه در سبک زندگی شهداست

سالک با بیان اینکه بزرگداشت گرفتن برای شهدا یعنی مطالعه در زندگی تک‌تک شهدا و سبک زندگی این عزیزان افزود: شهدا مصداق مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ هستند و عهدی را که با خدا بستند با خونشان امضا کردند، شهدا، انسان‌های مؤمن، انقلابی، صادق، راستگو و راست‌کرداری بودند که امر ولی فقیه‌زمانشان را اطاعت کردند و زندگیشان را با قرآن، اسلام، مسجد و محراب و روحانیت بیدار تطبیق داده بودند.

نماینده مردم در ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش علما در پرورش شهدا گفت: نفس گرم شخصیت‌های مانند مرحوم آیت‌الله مهاجر (ره) و شخصیت‌هایی از این قبیل در اصفهان در دامان علما پرورش پیدا کردند و به راستی که «مداد العلماء أفضل من دماء الشهدا» است.

وی افزود: در دامان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، شخصیت‌های بزرگی مانند شهید سیدعباس موسوی، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سیدحسن نصرالله، این مرد بزرگ و قهرمان تربیت شده‌اند.

سالک در ادامه با اشاره به سال‌ها هم‌رزم بودن خود با شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: من به عنوان نماینده رهبر انقلاب در سپاه قدس فعالیت می‌کردم و با حاج‌قاسم برنامه‌های متعددی در داخل و خارج کشور برگزار کردیم.

سالک اضافه کرد: عملیات طوفان‌الاقصی و فرزندان مقاومت در فلسطین وجدان جهانی را همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند بیدار و کسانی که دم از حقوق بشر می‌زدند را رسوا کرد.

وی عنوان کرد: اسرائیل بیش از هفت هزار رسانه گروهی در اختیار دارد، اما امپراتوری رسانه جهانی در عملیات طوفان‌الاقصی محو قدرت‌نمایی خداوند متعال شده و این عملیات در سطح جهان اطلاع‌رسانی شد و کسانی که دم از حقوق بشر دروغین می‌زدند سکوت کردند، اما در مقابل آن وجدان‌های انسانی آزاده بیدار شد و کنگره آمریکا مقابل دولت آمریکا ایستادگی می‌کند.

نماینده مردم در ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: فرزندان غیور فلسطین، سوریه، یمن، لبنان و عراق با قدرت در مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند تا آمریکا، انگلیس و قدرت‌های استکباری در مقابل قطب اسلام تسلیم شوند و این مهم وعده‌ای است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

کد خبر 715805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.