حماسه ۹ دی ظرفیت گفتمان انقلاب اسلامی در عبور از فتنه‌ها را متجلی کرد

امام جمعه موقت اراک گفت: حماسه ۹ دی ظرفیت گفتمان انقلاب اسلامی را برای عبور از فتنه‌ها را نشان داد که برای همه عصرها درس آموز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی امروز _هشتم دی _در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: حماسه ماندگار ۹ دی نماد بصیرت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه ۹ دی، روز پیوند با ولایت، رهبری و حمایت از نظام اسلامی و روز رسوا شدن فتنه گران است، افزود: مردم ولایتمدار در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ با حضور گسترده در راهپیمایی دشمن شکن، علیه فتنه‌گران توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و بار دیگر شعور سیاسی و دینی خود را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: ملت ایران در این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز یک فتنه هشت ماهه که از سوی دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود را خنثی کردند و با حمایت قاطع از ولایت فقیه نقشه‌های بدخواهان نظام را بی‌اثر کردند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه و مردم دو رکن اساسی انقلاب اسلامی هستند افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون تمامی فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان با حضور مردم در صحنه‌های مختلف و گوش فرادادن به فرامین رهبری نقش بی اثر شده است.

حجت الاسلام عبدالهی اضافه داد: با بررسی پیام مقام معظم رهبری در نهم دی ماه، مشخص می‌شود نفس مسیحایی معظم‌له، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و توطئه دشمنان را خنثی و انقلاب را به راه اصلی خود بازگرداند.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: هر کجا انحرافی در انقلاب اسلامی به وجود آمد، این انحراف با توصیه و تذکر به هنگام رهبری رفع شد و انقلاب به ریل اصلی خود باز گشت.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی رزمنده‌ای بود که تمام برنامه‌های آمریکا و اسرائیل را با شکست مواجه کرد.

حجت‌الاسلام عبدالهی با بیان اینکه دشمنان کینه‌توز، این سرباز وطن را به شیوه‌ای ناجوانمردانه شهید کردند تصریح کرد: داشتن خلوص نیت از ویژگی بارز این شهید والا مقام است که از او انسانی تمام عیار ساخته بود، برای حاج قاسم رضایت خدا و رهبری و ولایت بسیار اهمیت داشت.

وی ادامه داد: روشنگری رهبر معظم انقلاب شهدای بسیاری از جمله شهید سلیمانی و شهید موسوی را پرورش داد که تمام دنیای استکبار و اسرائیل را با بحران روبرو کرده است.

امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه یکی از عوامل برگزار انتخابات پرشور امیدآفرینی در لایه‌های مختلف جامعه است گفت: همه افرادی که صاحب تریبون هستند وظیفه دارند در استان امیدآفرینی در جامعه تلاش کنند.

وی اضافه کرد: باید احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی وارد صحنه شوند و زمینه برگزاری انتخابات پرشور و انتخاب افراد اصلح را فراهم کنند.

حجت‌الاسلام عبدالهی تصریح کرد: احزاب و گروه‌های انقلابی و قانونی استان مرکزی که خواهان تحول در کشور هستند و دغدغه مسائل اقتصادی و فرهنگی مردم را دارند باید در انتخابات وارد میدان شده و شاخصه‌های نامزدهای اصلح را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در برخی مسائل کوتاهی کرده و وظیفه نظارتی خود را به خوبی ایفا نکرده است، اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در جریان تصویب برنامه هفتم توسعه، بحث قانون شوراها و ممنوعیت تبلیغات را مطرح کردند و قانون برنامه هفتم را کنار گذاشتند.

امام جمعه موقت اراک ادامه داد: نمایندگان، مجلس را از قانون شوراها مستثنا کردند، شما که می‌توانید خود را از قانون تبلیغات مستثنا کنید چرا در دیگر حوزه‌های وارد نمی‌شوید و دلسوزی نمی‌کنید؟

کد خبر 715697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.