دولت سیزدهم کشور را از بسیاری مشکلات نجات داد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروزه ضرورت دارد خدمات دولت سیزدهم بیشتر برای مردم بازگو شود، دولت سیزدهم کشور را از مشکلات نجات داد و بسیاری از پروژه های نیمه تمام را به اتمام رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام مجتبی میردامادی، ظهر امروز _جمعه هشتم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان اظهار کرد: پیامبر (ص) می‌فرمایند مسلمانان بترسید از ظلم، در این راستا نباید تصمیم برای ظلم بر دیگران را بگیرم زیرا روز قیامت ظلم به ظلمات تبدیل می‌شود.

وی افزود: براساس کلام قرآن مجید از جمله کسانی که وارد بهشت می‌شوند، کسانی هستند که از مال خود انفاق و بعد از گناهان خود استغفار می‌کنند، همچنین قرآن به کسانی که از خدا ترس دارند وعده بهشت داده است، زیرا در صورتی که خوف از گناه وجود نداشته باشد از اهالی نجات نخواهیم بود و به بهشت وارد نخواهیم شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به روز ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت روز زن ادامه داد: رسول اکرم (ص) می‌فرمایند از خدا بترسید از اینکه به همسر خود ظلم کنید، زیرا همسران شما مادر فرزندان شما هستند بر همین اساس ضرورت دارد به همسر خود محبت کنید، پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند پیامبر از کسی خشنود می‌شود که حضرت زهرا از او خشنود شود، امروز برخی از جنایتکاران غربی زن را به بردگی و لذت جویی کشیده‌اند سعی بر فریب بانوان اسلام دارند، در صورتی که طبق اسلام حقوق مردان و زنان مساوی است و حتی در بسیاری از مواقع بانوان الگو مؤمنان خطاب شده است و پیامبر اسلام (ص) بانوان را به گلی تشبیه کرده‌اند که وظیفه‌ای مهم مبنی بر تربیت فرزندان مجاهد بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه استکبار جهانی نقشه‌ای کشیده است، مردم وارد صحنه شده‌اند و چنان مشتی بر دهان آمریکا و استکبار زده‌اند و نقشه‌هایش را خراب کرده‌اند، آمریکا که هزینه‌های فراوانی برای ضربه زدن به انقلاب در سال ۸۸ کرده بود، اما مردم ایران چنان مشتی آهنین بر دهان آمریکا زدند. تا مردم فدایی اسلام و قرآن هستند بنا بر گفته امام (ره) قطعاً آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند، زیرا اگر می‌توانست همان روزهای ابتدایی انقلاب این کار را می‌کرد، امروز که به لطف خدا ایران به قدرتی دست یافته که هیچ قدرتی در جهان جرئت مقابله با ایران را نخواهد داشت.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: امام خمینی در روز یازدهم دی گروهی متشکل از علما و بانوانی فرهیخته رو به نزد گورباچوف فرستادند، پیام امام خمینی (ره) به رهبر جماهیر شوری این بود که فروپاشی جماهیر به دلیل مشکلات سیستم اقتصادی نیست، بلکه مشکل شما فراموش کردن خدا است و گورباچوف نیز چندی بعد به این اشتباه خود اقرار کرد.

میردامادی ضمن گرامیداشت سالروز رحلت آیت الله مصباح و شهادت سردار سلیمانی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری شهادت حاج قاسم سلیمانی تحولی را در جهان اسلام ایجاد کرد و موجب خیرات و برکاتی شد.

وی تاکید کرد: امروز ضرورت دارد خدمات دولت سیزدهم بیشتر برای مردم بازگو شود، زیرا دولت سیزدهم کشور را از مشکلات نجات داد و بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام رساند، امیدواریم بسیاری از مشکلات امروز از جمله تورم و گرانی هرچه سریع‌تر حل شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید فراوانی نسبت به انتخابات داشتند، زیرا امروز دشمن در تلاش است با ایجاد یاس و نا امیدی به دنبال کاهش مشارکت است، ملت مسلمان ناامید نخواهد شد زیرا یاس و نا امیدی مختص کافران است، در این راستا ضرورت دارد در انتخابات حضور پرشور داشته باشیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را عمل تحول دانستند و بر چهار اصل مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات تاکید داشتند.

میردامادی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با شهادت سردار سیدرضا موسوی بغض خود را نشان داد، امیدواریم به حق خون پاک شهید سید رضی که در کنار حاج قاسم سلیمانی پیروزی و عزت می‌آفرید، شر دشمنان اسلام ریشه کن شود.

دولت در پنج جبهه به دنبال کاهش تنش آبی است

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته اصفهان، ضمن گرامیداشت دهه بصیرت اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات پرشور ضرورت دارد، هرکس وظایف مختص به خود را به نحو احسن انجام دهد، در این راستا رئیس جمهور بارها تاکید کردند دولت باید با اقدامات مؤثر زمینه برگزاری انتخابات پرشور را ایجاد کند، متأسفانه برخی با برجسته کردن نقاط منفی و سیاه نمایی به دنبال دل سردی مردم هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت فرمودند ضرورت دارد در راستای اطلاع رسانی خدمات دولت فعال‌تر تبیین شود، دولت سیزدهم در ابتدا با مشکلات و مسائل مختلفی روبرو بود و بلافاصله بعد از اخذ رأی اعتماد اعضای هیئت دولت از مجلس شورای اسلامی بسیج همگانی دولت برای حل مشکلات آغاز شد و با افزایش صادرات غیر نفتی و احیای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شرایط کشور رو به بهبودی رفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اخیراً دولت سیزدهم را دولت کار و فعالیت خطاب کردند، دولت سیزدهم در مبحث احیای مراکز تولیدی و کارخانه‌ها فعال عمل کرد و طبق آمار امروز حدود ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی راکد احیا کرد که حدود ۴۳۲ واحد از این تعداد مربوط به استان اصفهان است و در این راستا حدود ۱۲۵ هزار شغل برای جوانان ایجاد شده که این آمار باعث کاهش آمار بیکاری در جامعه شده است.

حسینی ادامه داد: دولت در مبحث مسکن زمین برای ساخت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته است تا کمبود احداث مسکن در سال‌های گذشته جبران شود، همچنین با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان دولت زمینه توسعه کیفی کنی این مراکز فناوری را فراهم کرد، در این راستا شاهد رشد ۲۱ درصد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت از ابتدای شروع فعالیتش با معضل تنش آبی در تمام کشور مواجه شد، بر همین اساس دولت به سمت انتقال آب دریا حرکت کرد، در این راستا پروژه خط اول انتقال آب خلیج فارس به گل گهر سیرجان آغاز شد و تا به امروز حدود ۹۶ درصد پیشرفت داشته است، همزمان پروژه خط دوم انتقال آب به وسعت ۷۳۰ کیلومتر به استان‌های کرمان و یزد به موازات خط اول آغاز شد و تا امروز حدود ۸۷ درصد پیشرفت داشته است، خط سوم پروژه انتقال آب به استان اصفهان برای مصارف صنایع به موازات خطوط قبلی به وسعت هزار و ۱۰۰ کیلومتر آغاز شده است، خط چهارم آب رسانی مربوط به انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده که امروز با پیشرفت ۱۳ درصدی در حال تکمیل است، خط پنجم آب رسانی نیز مربوط به استان فارس و بخشی از استان هرمزگان است، دولت در پنج جبهه امروز به دنبال کاهش تنش آبی در کشور است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: در مبحث کاهش رشد نقدینگی دولت اقدامات مؤثری انجام داده است و طبق آمار رشد نقدینگی از ۴۲.۸ درصد به ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است که قطعاً نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 715649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.