همه آزادگان جهان از «مکتب حاج‌ قاسم» درس بگیرند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: حاج‌ قاسم چندین ویژگی بارز داشت که آن‌ها را تبدیل به مکتب سلیمانی کرد و اینک همه آزادگان جهان باید از مکتب سلیمانی درس بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بعدازظهر امروز _پنج‌شنبه هفتم دی‌_ به مناسبت فرارسیدن چهارمین سالگرد سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی و با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد این شهید عزیز همایش بزرگ «فرزندان حاج قاسم» با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل سالن همایش کوثر برگزار شد و در این مراسم دانش‌آموزان و مسئولین عشق و ارادت خود را نسبت به شهید راه قدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی ابراز کردند.

نقی سیاهکالی‌مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این همایش اظهار کرد: در شرایط سختی که داعش کشور را تهدید می‌کرد، سردار سلیمانی و مردانی از جنس او جنگ را کیلومترها از مرزهای مملکت دور کردند و مانع ورود داعشی‌های مزدور استکبار به کشور شدند.

وی با یادآوری اینکه عده‌ای هم در درون کشور می‌گفتند این‌ها پول و امکانات فراوان می‌گیرند، در صورتی که سردار سلیمانی و دیگر مدافعان حرم یک زندگی در سطح مردم عادی داشتند، اضافه کرد: حاج قاسم چندین ویژگی بارز داشت که او را تبدیل به مکتب سلیمانی کرد و اینک همه آزادگان جهان باید از مکتب سلیمانی درس بگیرند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه داشتن روحیه شهادت طلبی و سلحشوری، اخلاص، ارادت به اهل بیت، ولایت‌مداری، تدبیر در امور، داشتن نظم و سرعت عمل و عمل بهنگام از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، ادامه داد: شهیدحاج‌قاسم سلیمانی به قدری سادگی داشت که تفاوتی بین وی و مردم عادی نمی‌دیدید؛ با وجودی که یک ژنرال برجسته بود.

سیاهکالی‌مرادی یادآور شد: این شهید والا مقامِ مقاومت ویژگی برجسته دیگری داشت و آن هنر ارتباط با جوانان و نوجوانان بود؛ ما مسئولان شاید نتوانیم پیام خود را به شما نسل جدید منتقل کنیم، اما حاج قاسم در این امر تبحر خاصی داشت. امروز هم اگر ارتباط بین مسئولان و نسل جدید به شیوه مؤثر شکل بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: وقتی به شیوه زندگی این شهید عزیز نگاه می‌کنیم، یکی از جلوه‌های ویژه رفتاری وی احترام به پدر و مادر است و همه می‌بایست این رفتار را که ضامن دنیا و آخرت ماست، از سردار یاد بگیریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: نکته دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشیم، این است که اگر قرار است انسان عزتمند و غیرتمند زندگی کند، حتماً برای او سختی خواهد داشت داشتن حجاب حفظ حریم و پاکدامنی سخت است؛ ولی مرز خوبی و بدی در همین‌ها است و این یعنی انسانیت.

سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: در پایان توصیه مقام معظم رهبری به شما دانش‌آموزان را به عنوان کلید راه رستگاری یادآوری می‌کنم که سه امر تحصیل، تهذیب و ورزش را در سرلوحه کارهای خود قرار دهید.

کد خبر 715528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.