پیشرفت ۵۵ درصدی نهضت جهاد آب‌رسانی به روستاهای قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از پیشرفت ۵۵ درصدی نهضت جهاد آب‌رسانی و تأمین آب روستاهای استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، داراب بیرنوندی عصر امروز _پنج‌شنبه هفتم دی_ در جلسه با معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: با وجود افت شدید منابع زیرزمینی به علت شرایط آب‌وهوایی با برنامه‌هایی نظیر تأمین منابع جایگزین و افزایش آگاهی مردم در مدیریت مصرف تلاش می‌کنیم چالش‌های این کمبود به حداقل ممکن برسد.

وی از پیشرفت ۵۵ درصدی نهضت جهاد آبرسانی و تأمین آب روستاهای استان قزوین خبر داد و افزود: در بخش شهری مشکل داریم، اما در عین حال برنامه‌های کاملی داریم که در صورت تخصیص اعتبار لازم و اجرایی شدن آن آب مورد نیاز مردم در دسترس آنان خواهد بود که مهم‌ترین آن طرح انتقال آب از سد طالقان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین همچنین درباره وضعیت طرح‌های فاضلاب اضافه کرد: در سطح استان قزوین ۷۵ درصد شبکه توزیع و ۲۵ درصد از تصفیه‌خانه‌ها اجرا شده و برای تکمیل نیاز به اعتبارهای متناسب دارد.

بیرنوندی با اشاره به اجرای طرح بزرگ آبرسانی شرق قزوین ادامه داد: طرح عظیم آبرسانی شرق قزوین برای جبران کمبود آب آشامیدنی این شهر است که شامل ۱۶ حلقه چاه عمیق، ۲۹ کیلومتر خط انتقال، ۱۰ هزار متر مکعب مخزن بین راهی (ارنجک)، ایستگاه پمپاژ ارنجک با تأسیسات جانبی و ۲۰ هزار متر مکعب مخزن پونک است.

پیش‌بینی در حوزه بارش‌های پاییزی محقق نشد

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم در این جلسه با بیان اینکه در حوزه بارش‌های پاییزی و زمستانی متأسفانه پیش‌بینی‌ها محقق نشده است، گفت: به همین دلیل از هم‌اکنون برای مقابله با خشکسالی و تأمین آب مورد نیاز مردم در تابستان ۱۴۰۳ متمرکز شده و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

علیرضا جز قاسمی در جریان سفر یک روزه به استان قزوین و بازدید از طرح‌ها اظهار کرد: وضعیت بارش در نوار شمال غرب کشور کم و نگران‌کننده است، به نحوی که به عنوان نمونه استان قزوین با کاهش ۶۸ درصدی بارش‌ها نسبت به بلندمدت مواجه شده است.

وی ادامه داد: مردم هوشیار شده‌اند و ذهنیت روشنی در خصوص تغییر اقلیم و کم‌بارشی دارند و در این زمینه چاره‌ای به جز درخواست همکاری از مردم برای مدیریت تقاضای آب نداریم تا بتوانیم تابستان سال آینده را با کمترین چالش سپری کنیم.

معاون شرکت آبفای کشور همچنین با اشاره به ضرورت اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مدیریت انتقال و مصرف آب، فرهنگ‌سازی و اجرای طرح‌های تنش آبی تأکید کرد: با اولویت‌دهی به طرح‌های مهم تأمین آب از منابع سطحی از سد طالقان برای شهر قزوین، محمدیه و مهرگان، تاکستان و آبیک می‌توان چالش کم‌آبی را کنترل کرد.

کد خبر 715527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.