اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای سروآباد در سفر رئیس‌جمهور به کردستان + فیلم

استاندار کردستان گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه برای شهرستان سروآباد در نظر گرفته شد که در بخش‌های مختلف هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از فرمانداری سروآباد، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _پنجشنبه هفتم دی_ در سفر به شهرستان سروآباد با حضور در مسجد جامع شهر هورامان تخت، اظهار کرد: شهرستان سروآباد ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری، کشاورزی و باغداری داشته و از همه مهمتر مردمانی مرزدار، مهمان‌نواز و انقلابی دارد که وفاداری و علاقه خود را به نظام و انقلاب همواره در صحنه‌های مختلف نشان داده‌اند.

وی افزود: جمعیت شهرستان سروآباد در سال‌های اخیر روند کاهشی داشته است و همین امر سبب شده تا اعتبارات این شهرستان به نسبت سایر شهرستان‌های دیگر کمتر باشد.

استاندار کردستان ادامه داد: در طول دو سال گذشته که دولت سیزدهم بر سرکار آمده است کارهای بسیار خوبی انجام شده و به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته توجه ویژه‌ای شده است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبه را برای شهرستان سروآباد در نظر گرفتیم که در بخش‌های مختلف هزینه خواهد شد.

اختصاص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مسیر کامیاران - سروآباد

وی به توسعه مسیر کامیاران - سروآباد نیز اشاره کرد و گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این مسیر مهم ارتباطی در نظر گرفته شده است.

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان افزود: با توجه به رغبتی که مردم این شهرستان به کشاورزی و باغداری دارند مهمترین موضوعی که باید پیگیری و تقویت کنیم بحث کشاورزی و باغداری است.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای سروآباد در سفر رئیس‌جمهور به کردستان + فیلم

زارعی‌کوشا ادامه داد: شهرستان سروآباد به ویژه منطقه هورامان باید از بن بست خارج شود که این امر یکی از برنامه‌های مهم ما است.

وی به مشکلات شهرداری هورامان تخت اشاره کرد و گفت: در حوزه تقویت شهرداری‌ها در دو سال اخیر کارهای خوبی به ویژه در بحث تأمین ماشین‌آلات برای شهرداری‌ها انجام شده است که در این راستا مشکلات شهرداری هورامان تخت نیز بررسی و پیگیری شده که با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات و ماشین‌آلات به آن اختصاص داده شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه هورامان یک برند جهانی است گفت: باید از این ظرفیت در راستای توسعه آن استفاده کنیم که این مهم در دست اجرا است و همانطور که شاهد هستید آمار ورود مسافران و گردشگران به این منطقه طی دو سه سال اخیر روند افزایشی بسیار خوبی داشته است.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: باید ظرفیت سازی کنیم و این منطقه را بیشتر معرفی و شناسایی کنیم.

توجه ویژه استاندار کردستان به شهرستان سروآباد

حسن زارعی، فرماندار شهرستان سروآباد نیز در این مراسم اظهار کرد: کمتر از ۴۰ روز از حضور استاندار کردستان در این شهرستان نمی‌گذرد که او به همراه مدیران کل استانی دوباره به شهرستان سروآباد آمدند و این بیانگر توجه ویژه به این شهرستان و پیگیری مشکلات و مطالبات مردم این شهرستان است.

وی به خدمات و کارهای انجام شده اشاره کرد و افزود: اجرای ۲۲۴ هزار مترمربع آسفالت در سطح ۱۵ روستای شهرستان، افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهر اورامان تخت، اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه شهر سروآباد، اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار به جاده سروآباد کامیاران، اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل سایت اداری بعد از ۱۲ سال از مسکوت ماندن این پروژه، تأمین آب روستاهای دزلی و دمیو و تأمین اعتبار لازم برای چندین پروژه دیگر شهرستان تنها نمونه‌ای از کارهایی بوده که در شهرستان سروآباد با حمایت و پشتیبانی استاندار فهیم کردستان اجرا شده است.

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان برای سروآباد در سفر رئیس‌جمهور به کردستان + فیلم

فرماندار سروآباد گفت: دیدار با مدوم منطقه هورامان و بخش مرکزی، بازدید از چندین پروژه مهم شهرستان، دیدار با روحانیون و امامان جمعه، افتتاح چند پروژه و برگزاری میز خدمت و بررسی مشکلات و مطالبات مردم شهرستان از مهمترین برنامه‌های استاندار کردستان است که امروز انجام خواهد شد.

دلسوزی و مردمی بودن استاندار کردستان شایسته تقدیر است

ماموستا حامد مردوخی، امام جمعه شهر هورامان تخت نیز در سخنانی اظهار کرد: در حالی که امروز صبح مردم منطقه هورامان هنوز از خواب بیدار نشده‌اند استاندار کردستان در منطقه هورامان حضور یافت که این مهم بیانگر مردمی بودن، دلسوزی، جهادی بودن و خادم مردم بودن است و ما بر خود می‌بالیم که چنین استاندار فهیم و دلسوز و جهادی داریم.

وی افزود: امروز منطقه هورامان میزبان این شیرمرد کردستان است که به همراه خود ۴۲ نفر از مدیران کل استان را به منطقه هورامان آورده است تا مشکلات این منطقه را بررسی و پیگیری کنند و این بزرگترین موهبت و نعمتی بوده که در این دولت نصیب ما شده است.

امام جمعه شهر هورامان تخت در ادامه به بیان مشکلات و مطالبات عمومی مردم پرداخت و از استاندار کردستان خواست تا به صورت ویژه به شهرستان سروآباد به ویژه منطقه هورامان توجه کند چون منطقه‌ای گردشگری و جهانی است.

به گزارش ایمنا، استاندار کردستان امروز (پنجشنبه) با حضور در مسجد جامع هورامان به همراه ۳۸ نفر از مدیران کل استان در راستای پاسخگویی به مشکلات، مطالبات و درخواست‌های مردم، میز خدمت برپا کرد و با جوانان و ساکنان این منطقه ملاقات کرد.

در ادامه استاندار کردستان از خانواده شهید جمال کریمی و محمد کرمی بازدید و سرکشی کرد و افتتاح هتل اورامان نیز از دیگر برنامه‌های استاندار کردستان در منطقه هورامان بود.

کد خبر 715497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.