وضعیت تامین مسکن در خراسان شمالی نامناسب است

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر وضعیت نامطلوب خراسان شمالی در تامین مسکن، گفت: پرداخت وام مسکن در این استان بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ارسلان مالکی امروز _ پنج شنبه هفتم دی_ در شورای مسکن خراسان شمالی اظهار کرد: به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۳۸ هزار هکتار از اراضی حواشی شهرها، به محدوده شهری الحاق شده است.

وی از قرار گرفتن ۵۳ هزار هکتار از اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: ساخت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن جای گلایه دارد و این امر به عنوان یکی از مشکلات اصلی بر سر راه محقق شدن هر چه سریع‌تر این طرح بزرگ در استان خراسان شمالی مطرح است.

مالکی با بیان اینکه ۳۴ هزار خانوار خراسان شمالی نیازمند مسکن هستند، گفت: این استان در تأمین مسکن جایگاه خوبی در کشور ندارد که بانک‌ها نیز متأسفانه همکاری‌های لازم را برای رفع عقب ماندگی حوزه مسکن خراسان شمالی ندارند.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی تنها استانی است که پرداخت وام مسکن در آن بسیار ضعیف است به گونه‌ای که عملکرد بسیاری از بانک‌ها در پرداخت این تسهیلات صفر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بانکی توان پرداخت تسهیلات مسکن و یا منابع مالی ندارد باید سریع اعلام کند تا تعیین تکلیف شود.

کد خبر 715480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.