احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی کشور / وزش باد شدید تداوم دارد

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج تا دو متر با احتمال اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی در جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از تداوم وزش باد نسبتاً شدید تا شدید با جهت شمال غربی با بیشینه سرعت باد ۲۸ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۱.۵ متر و در فراسواحل تا دو متر از جمعه تا دوشنبه، هشتم تا یازدهم دی، خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه و شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و مناطق غربی هرمزگان و در خلیج فارس، یکشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان و در خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و در خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌خصوص شناورهای سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحی و فراساحل همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی را توصیه می‌کند.

کد خبر 715230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.