انجمن مد و لباس در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی مراحل عضوگیری و برگزاری انتخابات انجمن مد و لباس با هماهنگی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

شهرام فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این که چهارمحال و بختیاری از ظرفیت بالایی در تولید الیاف سنتی از جمله پشم برخوردار است، اظهار کرد: تولید نمد و چرم، و فعالیت کارگاه‌های ریسندگی و کارخانه‌های تولید پارچه در استان فرصتی برای حضور فعالان این عرصه در عرصه مد و لباس کشور فراهم کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه تشکیل هیئت مؤسس انجمن مد و لباس، پیگیری برای شکل‌گیری انتخابات این انجمن در شهرستان‌ها، برگزاری مجمع عمومی نمایندگان و انتخاب هیئت مدیره انجمن موجب ایجاد شبکه‌ای منسجم از فعالان این حوزه می‌شود راه‌اندازی بانک اطلاعاتی طراحان و هنرمندان مد و لباس نیز در اولویت‌های کاری کارگروه مد و لباس استان قرار گرفته است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طراحی مد و لباس و پارچه، دوخت و اجرای متدهای طراحی دیجیتال و تأمین ملزومات لباس، برپایی استودیو و آتلیه مد و لباس، برپایی و اجرای رویدادها، جشنواره‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌ها در قلمرو طراحی مد و لباس از جمله فعالیت‌ها و موضوعات کاری انجمن مد و لباس پس از شکل‌گیری آن در استان است.

فرجی افزود: این انجمن می‌تواند در حوزه مشاوره و ارائه خدمات هنری، انجام برنامه‌های پژوهشی و برگزاری دورهای آموزشی آزاد هنری و مهارتی و کار و دانش نیز فعالیت کند.

وی اضافه کرد: داشتن حداقل سن ۱۸ سال، پنج سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در حوزه مد و لباس و قبول تعهد اجرای مقررات اساسنامه و مصوبات قانونی انجمن از شرایط عضویت در انجمن مد و لباس استان است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فعالیت حرفه‌ای شامل طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی و دوخت چادر، طراحی و دوخت مقنعه و روسری، طراحی زیورآلات، طراحی کیف و کفش، طراحی ملحقات لباس و تولیدکنندگان و صاحبان ویژندهای داخلی پوشاک مورد تأیید ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

فرجی با اشاره به امکان بهره‌مندی طرحان پوشاک و فعالان مد و لباس از تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گفت: سامانه جامع طراحان برای دریافت کارت صلاحیت فعال شده است تا طراحان پوشاک و فعالان این عرصه با دریافت این کارت امکان کسب مجوز مؤسسه مد و لباس، برگزاری رویدادهای مختلف و دریافت شناسه شیما و مالکیت معنوی تولیدات خود را داشته باشند.

کد خبر 715216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.