شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه ۶ دی

هوای کلان شهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته با قرار گرفتن روی شاخص ۲۳۰ در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، میانگین کیفیت هوای مناطق سیزده‌گانه مشهد امروز چهارشنبه ششم دی با شاخص ۱۰۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و بنا بر اعلام مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی مدارس و دانشگاه‌ها امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل شده است. همچنین هوای کلان شهر مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته با قرار گرفتن روی شاخص ۲۳۰ در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشته است.

شاخص ایستگاههای سطح شهر مشهد به تفکیک در ایستگاه سرافرازان با شاخص ۲۰۰، سمرقند با شاخص ۲۰۳، مفتح با شاخص ۳۶۴، هفت حوض با شاخص ۲۷۶، خاقانی با شاخص ۲۶۶، خیام شمالی با شاخص ۳۰۱، کریمی با شاخص ۲۱۷، ایستگاه شهر با شاخص ۲۳۹، چمن با شاخص ۴۱۳، الهیه با شاخص ۲۹۸، خیام جنوبی با شاخص ۲۲۴، تقی آباد با شاخص ۲۱۸، ایستگاه ساختمان با شاخص ۲۰۲ در وضعیت هوای بسیار ناسالم و بسیار خطرناک هستند. همچنین ایستگاه سجاد، ویلا، رسالت، ماشین ابزار و طرق به ترتیب ۱۹۸، ۱۷۷، ۱۶۵، ۱۶۲ و ۱۸۵ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا امروز در مشهد ۱۳ روز هوای پاک، ۱۸۸ روز هوای قابل قبول، ۶۸ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۹ روز هوای ناسالم در روزشمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

کد خبر 715114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.