برگزاری نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با تمرکز بر تمام ابعاد وجودی بانوان

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: نگاه و سیاست ما در برنامه‌ریزی رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن، برگرفته از الگوی سوم زن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، میثم بکتاشیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به الگوی سوم زن اظهار کرد: در الگوی زن به هر سه ساحت آن یعنی فردی، خانوادگی و اجتماعی توجه می‌شود، در آموزه‌های دینی نیز به جایگاه زن و مادر توجه بسیار شده و زمانی که با دقت بررسی کنیم، می‌بینیم که تکریم مادر از پدر پیشی می‌گیرد و این نشان‌دهنده جایگاه رفیع بانوان است.

وی افزود: بانوان پرورش‌دهنده نسل آتی جامعه هستند و فعالیت‌هایی که در پیش می‌گیرند می‌تواند در جهت تعالی و رشد جامعه مؤثر باشد، در همین راستا آنچه باید مورد توجه جدی ما قرار گیرد، نگاه ویژه به الگوی سوم زن است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در الگوی سوم زن، توسعه فردی در کنار توسعه خانوادگی و اجتماعی قرار می‌گیرد، یعنی زن دارای خاستگاه‌های فردی بوده و اگر به دنبال توسعه این بعد است، باید در همه ابعاد شخصیتی رشد کند.

بکتاشیان ادامه داد: بخش دوم، توسعه زن در چارچوب خانواده است، زن نقش همسری و مادری دارد و اگر این جایگاه به‌درستی شناخته شود، مقام والای او پاس داشته می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه زن در بعد اجتماعی بیان کرد: بانوان قدرتمندی داریم که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، علمی، هنری و فرهنگی صاحب جایگاه هستند و خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ارائه می‌کنند، بنابراین در این حوزه نیز زن، شایسته تقویت جایگاه خود است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نگاه و سیاست ما در برنامه‌ریزی رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن، برگرفته از الگوی سوم زن است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تأکید دارند، گفت: در نمایشگاه «شهربانوی زندگی» که در این زمینه برپا خواهد شد، به دنبال این هستیم که هر سه بعد زن مورد توجه قرار گیرد؛ در جریان این رویداد نشان داده می‌شود که زن در مقام فردی، در مقام خانوادگی و در مقام اجتماعی صاحب جایگاه است.

بکتاشیان با بیان اینکه غرفه‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه به‌دنبال هماهنگی با مراکز و نهادهای حوزه بانوان معرفی شده‌اند، گفت: در این نمایشگاه ۷۰ غرفه با موضوعات مختلف از جمله موضوعات هنری، تولیدات خانگی، توانمندسازی بانوان، سلامت و روان‌شناسی، آگاهی‌بخشی در خصوص کالاهای قاچاق و فیک بازار و دستاوردهای علمی، هنری پیش‌بینی شده است که بانوان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با یادآوری اینکه همچنین در جریان برگزاری نمایشگاه سلسله نشست‌هایی با حضور بانوان موفق برگزار می‌شود که سایر بانوان می‌توانند جهت بهره‌مندی از تجارب این افراد در اینگونه نشست‌ها شرکت کنند، تصریح کرد: در کنار برگزاری نمایشگاه سایت بازی و تفریح نیز در نظر گرفته شده تا همه بانوان و خانواده آنان بتوانند از این رویدادهای پرنشاط نیز بهره ببرند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان توضیح داد: برای این هفته برنامه‌هایی جمعی تدارک دیده شده و صنوف مختلف بانوان از جمله زنان آسیب دیده، زنان سرپرست خانوار و آن‌هایی که با معضلاتی روبه‌رو هستند. مادران و مادربزرگانی که در خانه سالمندان عمر می‌گذرانند، تکریم می‌شوند.

بکتاشیان با اشاره به رویداد ویژه در زندان زنان گفت: تعدادی از بانوان به دنبال جرایم غیرعمد گرفتار زندان هستند، به دنبال این هستیم تا برنامه‌های فرهنگی و شادی را در محل زندان برای آن‌ها برگزار کنیم.

وی با اشاره به تکریم مادران و همسران شهدای مدافع امنیت بیان کرد: با توجه به جایگاه و نقش مؤثر این بانوان ویژه‌برنامه‌ای در این خصوص برای تکریم از این بانوان تدارک دیده شده است، همچنین چهار باغ بانوان سطح شهر اقدام به برگزاری رویدادهای ویژه تفریحی و سلامت برای بانوان خواهند کرد و بانوان می‌توانند به صورت فردی یا گروهی حضور پیدا کنند و از محیط طبیعی و تفریحی بهره‌مند شوند و در رویدادهای ویژه پایش سلامت و مشاوره‌ها شرکت کنند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برگزاری نشست با زنان خیر با هدف توسعه فعالیت‌های اجتماعی و هماهنگی با سازمان صنعت و معدن و اتاق بازرگانی برای برگزاری نشست با حضور بانوان کارآفرین از دیگر رویدادهای این هفته است، همچنین ۲۲۰ محله شهر اصفهان میزبان برگزاری رویدادهای ویژه تفریحی و ورزشی و جشن خواهند بود که همه بانوان می‌توانند از این رویدادها بهره‌مند شوند.

کد خبر 715111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راضیه CH ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    چطوری میشه توی این نمایشگاه غرفه فروش محصولات دست ساز گرفت؟