دستگیری ۲ شکارچی متخلف در مناطق آزاد شهرستان گچساران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان گچساران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اسلام جاودان‌خرد روز _سه‌شنبه، پنجم دی_ در جمع خبرنگاران از دستگیری متخلفین شکار تیهو در مناطق آزاد شهرستان گچساران خبر داد.

وی افزود: برخی از متخلفان با ظن اینکه به‌دلیل کمبود نیرو، ممکن است محیط‌بانان تنها بر مناطق حفاظت شده کنترل داشته باشند و بر مناطق آزاد نظارتی ندارند، وارد مناطق آزاد شده بودند غافل از اینکه محیط‌بانان هوشیارتر از همیشه علاوه بر حراست از مناطق تحت مدیریت خود مناطق آزاد را نیز رصد می‌کنند.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان گچساران با افزایش نظارت خود بر مناطق آزاد دو نفر متخلف را دستگیر و اعمال قانون نمودند.

جاودان‌خرد اضافه کرد: از متخلفان دو قبضه سلاح به همراه لاشه چهار قطعه تیهو کشف و ضبط شد که برای آن‌ها پرونده تشکیل شد و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی ضمن تشکر از تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان در حراست از منابع ملی نسل‌های آتی و کمبود شدید محیط‌بان در سطح استان، تصریح کرد: مطابق با استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار یک محیط‌بان باید مشغول فعالیت باشد، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت با کمبود ۲۳۲ محیط‌بان مواجه است؛ بنابراین برای حفاظت از امانت نسل‌های آینده نیازمند همکاری بیش از پیش مردم هستیم.

کد خبر 714806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.