بافت هادی‌آباد قزوین از ریزدانگی خارج می‌شود

رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با ارائه تسهیلات تشویقی برای ایجاد ۳۱ قطعه زمین ۲۵۰ متر مربعی، بافت محله هادی‌آباد از ریزدانگی خارج می‌شود.

حسین صلح‌جوی منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به طرح نوسازی بافت فرسوده هادی‌آباد اظهار کرد: در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ شمسی مهاجران زیادی وارد شهر قزوین شدند و بر این اساس محله هادی‌آباد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین محدوده‌های حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی قزوین شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این محله جمعیت زیادی را در خود جای داده است، افزود: محله مذکور نزدیک به ۵۵ هکتار وسعت دارد که دو هکتار آن در سال‌های اخیر نوسازی و ۳۶۰ واحد مسکونی در آن احداث شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به لوایح شهرداری قزوین در راستای نوسازی بافت فرسوده هادی‌آباد، اضافه کرد: ساخت مسکن در بافت فرسوده هادی‌آباد با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در زمینی به مساحت ۷۸۷۹ متر مربع در قالب ۳۱ قطعه حدود ۲۵۰ متر مربعی از جمله لوایحی است که به تصویب رسید.‌

صلح‌جوی منفرد از ارائه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده و خروج از ریزدانگی بافت هادی‌آباد خبر داد و گفت: به منظور رونق ساخت‌وساز در بافت ناکارآمد هادی‌آباد تسهیلات تشویقی از جمله صدور رایگان پروانه ساختمانی، تأمین پارکینگ محلی و تخفیف حداکثری در صدور پایان کار ساختمانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در ضمن تخفیف حداکثری در انشعابات و تسهیل در واگذاری آن‌ها، ایجاد بلوک‌های شهری با هدف تأمین نور کامل و اختصاص حداقل دو درِ پارکینگ در نظر گرفته شده است، همچنین استفاده از بسته‌های تشویقی در هادی‌آباد می‌تواند در تحول و رونق‌بخشی این منطقه تأثیرگذار باشد.

کد خبر 714795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.