شهرکرد نیازمند ۴ فرهنگسرای محلی است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه شهرکرد نیازمند چهار فرهنگسرای محلی است، گفت: می‌توان از بافت‌های قدیمی شهر در ایجاد فرهنگسراهای محلی استفاده کرد.

اکبر ایازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمیته زیباسازی شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: در سال جاری دو میلیارد و ۸۰۰ تومان برای المان‌های شهری، و یک میلیارد تومان برای دیوانگاری‌های شهر از جمله دیوارنگاری مدارس اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طراحی المان‌های نوروزی متناسب با فضای شهری انجام می‌شود، افزود: سعی شده المان‌ها متناسب با فضایی که در آن قرار می‌گیرند طراحی شوند به عنوان مثال با توجه به این که ما در امام‌زادگان دوخاتون در شب عید نوروز مراسم چراغ بران را داریم سعی شده المانی با موضوع همین مراسم طراحی شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در ورودی غرب شهرکرد سعی شده از نمادهای همان منطقه در المان‌ها استفاده شود، تصریح کرد: در طراحی المان ورودی این منطقه از نماد فرش خشت چالشتری استفاده شده است.

ایازی اضافه کرد: از ۱۰۰ طرح پیشنهادی به سازمان ۲۰ طرح مورد تأیید قرار گرفته است و با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز سعی شده در طراحی المان‌ها از نمادهای ماه مبارک رمضان استفاده شود.

وی با بیان اینکه دیوارنگاری میدان امام حسین (ع) شهرکرد با اعتبار ۲۸۰ میلیون تومان به پایان رسیده است، افزود: به دنبال این هستیم که در شهر بیشتر از المان‌های ثابت استفاده شود که ماندگاری بیشتری دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه متأسفانه در شهر حتی یک فرهنگسرای محلی نداریم، اضافه کرد: شهرکرد نیازمند چهار فرهنگسرای محلی است، می‌توان از بافت‌های قدیمی شهر در ایجاد فرهنگسراهای محلی استفاده کرد.

ایازی با بیان اینکه موضوع فرهنگی در شورای شهر جدی گرفته شود، گفت: سال آینده المان‌های مربوط به مفاخر و مشاهیر شهرکرد در پارک جنوبی ملت رونمایی خواهند شد.

کد خبر 714717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.