ضرورت برخورد با صنایع آلاینده در اراک

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: دادستان شهرستان اراک به عنوان مدعی‌العموم باید مطالبه‌گر جدی درخواست‌های به حق مردم در زمینه مسئله آلودگی هوا باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، داوود قربانی عصر امروز دوشنبه_ چهارم دی_ در جلسه صد و بیست و یکمین صحن علنی شورای شهر اراک اظهارکرد: دادستان باید با صنایعی که موجب آلایندگی هوای کلانشهر اراک می‌شود، برخورد قانونی کند.

وی با تبریک میلاد عیسی مسیح به همشهریان مسیحی افزود: روز ملی ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را در پیش رو داریم اما همین که بتوانیم اثرات بلایای مصنوعی را کنترل کنیم، بسیار اقدام شایسته ای صورت گرفته است.

رئیس شورای شهر اراک تصریح کرد: مردم شهر اراک حق استفاده از هوای پاک را دارند و این یک حق طبیعی است.

وی اضافه کرد: مازوت سوزی سبب هزاران مشکل برای مردم کلانشهر اراک شده است، مسئولین مربوطه باید یک نگاه و تدبیر اساسی برای فیلتراسیون واحدهای صنعتی آلاینده به عمل آوردند.

قربانی با بیان اینکه شایسته نیست مردم در مقاطع مختلف ضررهای این آلایندگی را بپردازند اظهارکرد: وظیفه اداره کل محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی اراک است که بررسی کنند صنایع آلاینده بویژه نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه به چه میزان در این آلایندگی سهیم هستند.

وی ادامه داد: پنج سال است که ریاست محیط زیست استان تهران اعلام می‌کند، درشهر تهران مازوت سوزی اتفاق نمی‌افتد، جای این پرسش باقی است، مگر مردم پایتخت با مردم کلانشهر اراک متفاوت هستند؟

رئیس شورای شهر اراک تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در کلانشهر اراک، استفاده از هوای پاک را حق مردم این شهر می‌دانیم و از مسئولین پیگیر حقوق مردم هستیم.

وی ادامه داد: مسئولین استان مرکزی پیوسته می‌گویند ما مصلحت اندیشی نمی‌کنیم اما خروجی آلایندگی نیروگاه بر سر و سینه مردم سنگینی می‌کند.

قربانی اضافه کرد: کمیسیون محیط زیست سلامت و خدمات شهری باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و از مسئولین مربوطه در این زمینه دعوت کند، به شورای شهر مراجعه کنند تا موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی از به کارگیری نیروهای اراکی در صنایع مستقر در محدوده شهرستان شازند، جلوگیری می‌کند.

رئیس شورای شهر اراک افزود: از نمایندگان مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، سوال می‌کنیم که آیا این مطالبه جدی را مد نظر خود قرار می‌دهید و جلوی این سهم خواهی گرفته خواهد شد یا خیر.

وی ادامه داد: باید استاندار مرکزی هم در این موضوع ورود کند و اجازه ندهد، این سهم خواهی‌ها در آستانه انتخابات حق مردم وسایرشهروندان را تضیع کند.

به گزارش ایمنا، صحن علنی شورا به بررسی نامه شهرداری به کمیسیون املاک در خصوص موافقت با درخواست تملک یک ملک واقع در میدان مشرف به خیابان با مساحت سه هزار و ۹۲۲ متر مربع که هزار و ۸۷۰ متر مربع آن در معبر ۲۴ متری واقع بوده و مابقی دارای کاربری اداری و مسکونی و پارک محله‌ای است، اختصاص یافت.

پیشنهاد کمیسیون املاک، در این خصوص به دلیل قرار نداشتند در اولویت‌های تملک، این درخواست مورد مخالفت اعضا قرار گرفت و با ۸ رأی مخالف تصویب نشد.

دیگر موضوع مطرح شده در شورا، پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص درخواست مجوز ابلاغ حسین پاکزاد به عنوان سرپرست امور مالی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کلان شهر اراک بود که با هشت رأی موافق تصویب شد.

مصوبه بعدی شورا هم به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه در مورد موافقت با صدور مجوز فروش قطعات یدکی مازاد و بلااستفاده اتوبوس‌های شهاب سازمان حمل و نقل اختصاص یافت که با توجه به ماده ۳۰ آئین نامه مالی شهرداری‌ها این مصوبه با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

شورای اسلامی کلانشهر اراک همچنین به پیشنهاد کمیسیون خدمات شهری سلامت و محیط زیست در زمینه موافقت با عقد قرارداد یک ساله میان شهرداری اراک و بنیاد تعاون ناجا به منظور همکاری در تأمین امنیت نیروهای اجراییات شهرداری اراک در مأموریت‌های محوله به منظور پیشگیری از تخلفات شهری با لحاظ کردن افزایش تا ۲۵ درصد و به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۳۷۵ میلیون ریال پرداختند و این مصوبه هم با ۱۱ رأی موافق تصویب شد.

ضرورت برخورد با صنایع که آلاینده در اراک

کد خبر 714700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.