اختصاص ۹ هزار میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های بخش فاضلاب در کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان علاوه بر مصوبات ارزشمند در بخش آب، ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای برای تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب و اجرای شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نواحی منفصل و روستاهای بالادست سد ژاوه اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به کردستان، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب مریوان، دیواندره و سنندج توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ است.

وی با بیان اینکه فاز مایع طرح ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب سنندج در دور دوم سفر رئیس‌جمهور افتتاح شد و هم اکنون در مدار بهره‌برداری قرار دارد، افزود: برای تکمیل عملیات باقی مانده (تکمیل بخش لجن) ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: عملیات اجرایی باقیمانده ابنیه طرح ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب مریوان نیز در حال اجرا بوده و برای تکمیل تصفیه‌خانه و تجهیزات الکترو مکانیکال اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

فرهاد خاطرنشان کرد: جهت تکمیل تصفیه‌خانه و تجهیزات الکترو مکانیکال تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دیواندره نیز ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کردستان، برای اجرای شبکه جمع‌آوری و تصفیه خانه‌های فاضلاب نواحی منفصل و روستاهای بالادست سد ژاوه، اعتباراتی در مجموع به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان اضافه کرد: از این میزان، ۳۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، ۲۰۰ میلیارد تومان توسط وزارت نیرو و ۱۰۰ میلیارد تومان توسط مدیریت استان در سال جاری و سال آینده به این پروژه اختصاص یافته و هزینه خواهد شد.

کد خبر 714657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.