گذر حاج آقا نورالله نجفی پاتوق ایمن در حوزه گردشگری اصفهان است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از گذر حاج آقا نورالله نجفی به مسجد شیخ لطف‌الله و بخش دیگر آن به میدان امام خمینی (ره) و بازار می‌رسد، گفت: این گذر به‌عنوان یک پاتوق ایمن در حوزه گردشگری اصفهان خواهد بود.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در بافت تاریخی است، اما تداخل بافت تاریخی با بافت جدید مشکلات قابل توجهی برای شهر اصفهان به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه مسئولان و شهروندان باید از تمام توان خود برای نگهداری از بافت‌های تاریخی استفاده کنند یا در صورت ایجاد تغییرات، آن‌ها را به کاربری تاریخی خود بازگردانند، افزود: یکی از این بافت‌های تاریخی، گذر حاج آقا نورالله نجفی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از مشکلات گذر حاج آقا نورالله نجفی می‌توان به تخریب بخش‌هایی از آن و ایجاد مشکل برای ساکنان اشاره کرد، همچنین وجود بعضی مجموعه‌ها در خیابان حافظ از دیگر معضلات این گذر است.

نادرالاصلی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از گذر حاج آقا نورالله نجفی به مسجد شیخ لطف‌الله و بخش دیگر به میدان امام خمینی (ره) و بازار می‌رسد، گفت: این گذر به‌عنوان یک پاتوق ایمن در حوزه گردشگری اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران و شهرسازی و مسئولان حوزه گردشگری متولیان این طرح هستند و اداره نوسازی و بهسازی شهر نیز مسئول پیمانکاری و عمرانی محسوب می‌شود، ادامه داد: این گذر راه نفس قابل توجهی برای بافت‌های تاریخی بزرگ همچون مسجد شیخ لطف‌الله و میدان امام خمینی (ره) است.

کد خبر 714560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.