استراتژی‌های شهر هوشمند در پایتخت دانمارک

دستیابی به بی‌طرفی کربن تا ۲۰۲۵، ایجاد پایتختی سبزتر و پایدارتر و حمایت از رشد اقتصادی، استراتژی‌های شهر هوشمند کپنهاگ، پایتخت دانمارک، به‌شمار می‌رود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پایتخت دانمارک به‌طور منظم به‌عنوان یکی از زیست‌پذیرترین و هوشمندترین شهرهای جهان انتخاب می‌شود. این شهر پایتختی نسبتاً کوچک، اما پرجنب‌وجوش است که کانال‌های آبی شهری، فرهنگ دوچرخه‌سواری، معماری مدرن و اقتصاد قوی عوامل مهمی در کیفیت بالای زندگی در آن به‌شمار می‌روند.

کپنهاگ سه هدف اصلی به‌عنوان بخشی از استراتژی شهر هوشمند خود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

دستیابی به بی‌طرفی کربن تا ۲۰۲۵

کپنهاگ یکی از بلندپروازترین شهرها از نظر اهداف اقلیمی است و قصد دارد تا ۲۰۲۵ کربن‌خنثی شود. این هدف در ترکیب با اقتصاد پر رونق و استانداردهای بالا برای همه بخش‌های شهری، از کیفیت آب لوله‌کشی گرفته تا صرفه‌جویی در مصرف انرژی با روشنایی عمومی هوشمند، کپنهاگ را برای موفقیت آماده می‌کند و می‌تواند کپنهاگ را اولین شهر بدون کربن در جهان تبدیل کند.

این شهر در حال حاضر الگویی برای اقتصاد سبز و شهری پیشتاز در کاهش موفقیت‌آمیز انتشار کربن است که به‌عنوان یک آزمایشگاه و مدل برای بسیاری از شهرهای دیگر عمل می‌کند.

استراتژی‌های شهر هوشمند در پایتخت دانمارک

ایجاد شهر سبز و پایدار

بسیاری از پروژه‌های کپنهاگ با یکدیگر مرتبط هستند و چندین مورد از اهداف شهر هوشمند آن را به‌طور هم‌زمان انجام می‌دهند. کاهش انتشار کربن‌دی‌اکسید تا ۲۰ درصد پیش از صفر انتشار شدن و کاهش ترافیک به‌عنوان راهبردی برای افزایش پایداری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان با مشارکت خود آن‌ها به لطف فرهنگ دوچرخه‌سواری چندین دهه‌ای، بخشی از این اهداف به‌شمار می‌رود.

کپنهاگ برای حمایت بیشتر از تحرک پایدار، اتوبوس‌ها و دوچرخه‌سواران را در جاده‌ها در اولویت قرار داده است. یکی از اهداف شهر انجام گرفتن ۷۵ درصد از کل سفرها در شهر با دوچرخه، وسایل‌نقلیه عمومی یا پای پیاده است. مالیات بالای خودرو از این تغییر پشتیبانی می‌کند و روشنایی هوشمند در تقاطع‌ها که از طریق پلت‌فرم راه‌حل‌های ترافیک هوشمند کپنهاگ سازماندهی شده، بخشی از این رویکرد است.

آزمایشگاه خیابان شهر هوشمند که مشارکت شهروندان و توسعه تجارت را تشویق و داده‌های قابل دسترس برای هر طرح توسعه شهری را ارائه می‌کند، نمونه دیگری از چگونگی سبزتر و پایدارتر شدن کپنهاگ محسوب می‌شود.

استراتژی‌های شهر هوشمند در پایتخت دانمارک

حمایت از رشد اقتصادی

کپنهاگ با برنامه رشد سبز خود توسعه اقتصادی پایدار را رقم می‌زند. بخشی از این توانایی ارائه بازده بالا برای سرمایه‌گذاران است. هر راه‌حل سبز و هوشمند در شهر زمان بازپرداخت کوتاه و میزبان مناسبی از سود را ارائه می‌دهد، از سوی دیگر استخدام کارمندان در این شهر آسان و سریع است و شرایط کاری آن‌ها مطمئن است. در واقع دانمارک یکی از بهترین مکان‌ها از نظر تعادل بین کار، زندگی و فرصت‌های مادام‌العمر به‌شمار می‌رود.

کپنهاگ همچنین متعهد به صرفه‌جویی در منابع است، آب آشامیدنی عمومی پاک تأمین می‌کند، هدف بازیافت ۷۰ درصدی زباله‌های خود را تا ۲۰۲۵ تعیین کرده است و برای جلوگیری از اثرات منفی سیل بر شهر سرمایه‌گذاری در فضاهای سبز و سایر اقدامات لازم را انجام می‌دهد. این شهر با سطوح بالای امنیت شخصی، شکاف ثروت پایین، فرصت‌های دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی عالی و بسیاری از ابتکارات دیجیتالی و زیست‌محیطی، استراتژی‌های شهر آینده را دنبال می‌کند و در برنامه‌ریزی‌های شهری خود پیرو یک رویکرد انسان‌محور است که دلیلی برای موفقیت آن محسوب می‌شود.

استراتژی‌های شهر هوشمند در پایتخت دانمارک

کد خبر 714463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.