نیاز صنایع یزد از آب‌های نامتعارف تامین شود

استاندار یزد تامین آب پایدار را یکی از محورهای مهم مورد پیگیری در استان دانست و گفت: «تولید آب» و «مدیرت مصرف آب» دو بال مهم در حوزه آب است که باید به موازات هم تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، تأمین آب پایدار را یکی از محورهای مهم مورد پیگیری در استان دانست و اظهار کرد: «تولید آب» و «مدیرت مصرف آب» دو بال مهم در حوزه آب است که باید به موازات هم تقویت شود.

وی با اشاره به سند تدوین شده در حوزه آب استان یزد گفت: این سند تکمیل و در نشست با وزیر نیرو و نشست شورای عالی آب کشور مطرح و مسائل مرتبط با آن با جدیت دنبال شود.

استاندار یزد در همین راستا گفت: مسائل و پروژه‌های آبی استان یکی از محورهای مهم مورد پیگیری مستمر استانداری و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سطح ملی است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت ورود جدی به حوزه مدیریت مصرف آب در استان، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مورد پیگیری در این حوزه، باید باز تخصیص آب مورد نیاز صنایع از آب‌های نامتعارف (پساب یا آب انتقالی) باشد.

وی ادامه داد: به منظور تحقق این مهم، باید برنامه زمانبندی تدوین و صنایع اقدامات و فعالیت‌های لازم را به جد پیگیری و به سرانجام برسانند.

استاندار یزد با بیان اینکه در استان یزد باید بر تقاطع «آب و فناوری» کار تحقیقاتی انجام شود گفت: در پرتو این اقدام، بهره‌وری در صنعت و بخش کشاورزی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش و مصرف آب کاهش می‌یابد.

فاطمی با تاکید بر لزوم حفظ سطح تولیدات و کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی استان، گفت: با افزایش بهره‌وری آب مصرفی در بخش کشاورزی، آب صرفه‌جویی شده باید در همین بخش کشاورزی مصرف شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور توسعه کشت و صنعت در بخش کشاورزی؛ با افزایش بهره‌وری و استفاده از فناوری، صورت گرفته و موارد مربوط به آن در سند آب یزد دیده شود.

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات لازم از سوی مدیران استان برای تحقق ۱۰ مأموریت محول شده به استانداران در نشست با رئیس جمهور و معاون اول ایشان گفت: رئیس جمهور به طور خاص مواردی را برای استان‌ها تکلیف و به جد آنها را پیگیری می‌کنند که یکی از این موضوعات تحقق شعار سال است.

فاطمی با اشاره به اقدامات اثرگذار و مهم در مسیر تحقق رشد تولید تصریح کرد: احیای واحدهای راکد و نیمه فعال، واحدهای با پیشرفت فیزیکی بالا، رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی و شناسایی سرمایه گذاران یزدی تبار مقیم خارج از کشور از جمله این اقدامات هستند.

وی با بیان اینکه در مسئله تحقق شعار رشد تولید، بخش معدن مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور قرار دارد، گفت: بر این اساس فعال سازی معادن با رعایت ملاحظات اجتماعی و زیست محیطی و نیز توجه بیشتر به واحدهای متوسط و خرد در دستور کار استان قرار خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اثر معنادار راه اندازی رصد خانه پایش و کنترل تورم استان در مهار نرخ تورم عنوان کرد: مسکن، مهمترین عامل تورم در کشور و استان است و به همین دلیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت اجرا خواهد شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در ادامه خاطرنشان کرد: باید ظرف مدت ۴ هفته بازارچه‌های عرضه مستقیم ۱۵ قلم کالای اساسی مردم به منظور تعدیل قیمت‌ها در استان راه اندازی شود.

وی از رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها به عنوان یکی دیگر از مأموریت‌های مهم معاون اول رئیس جمهور به استانداران نام برد و گفت: در استان یزد سالیانه ۵۰۰ کشته حوادث ترافیکی برون شهری و درون شهری وجود دارد و باید تا سال ۱۴۰۳ تمامی این نقاط مرتفع شود.

فاطمی در ادامه با بیان اینکه مسئله حاشیه نشینی شهرها همواره از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور بوده است، تصریح کرد: ساماندهی این موضوع نیازمند پیگیری جدی دفتر سیاسی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دفتر بازآفرینی شهری و اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری انتخابات با در نظر گرفتن چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را مسئله مهم کشور در سال جاری دانست و افزود: انتخابات نقشه راه است و تمامی دستگاه‌ها موظف به هرگونه همکاری و حمایت از ستاد انتخابات هستند.

استاندار یزد افزایش مشارکت و رضایت مردم را مهمترین مسئله در برگزاری باشکوه انتخابات برشمرد و اظهار داشت: تقویت ارتباط مسئولان با مردم، برگزاری میز خدمت، تکریم مردم در ادارات و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از جمله مواردی است که به رضایت‌مندی جامعه منجر خواهد شد.

فاطمی در ادامه بهره‌گیری از طرح مولدسازی اموال مازاد دولتی را تنها راهکار تأمین منابع مالی پروژه‌های نیمه تمام استان دانست و اضافه کرد: اقتصاد دریا پایه موضوع بسیار مهمی است و در حوزه سرمایه گذاری خارجی نیز باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت پیگیری امر مردمی سازی اقتصاد در حوزه‌های مختلف، عنوان کرد: در همین راستا واگذاری معادن به مردم و تسهیل فعالیت‌های مشاغل خرد و خانگی موجب افزایش سهم مردم در اقتصاد خواهد شد و باید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه مسئله افزایش بهره‌وری به جد توسط شخص رئیس جمهور پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تمامی مدیران استان طبق پروژه‌های سند یزد بهره‌ور گزارش‌های دقیق دستگاه‌های مربوطه را ارائه کنند.

فاطمی با اشاره به اینکه مأموریتی مهم‌تر از تحقق عدالت در استان وجود ندارد گفت: مدیران استان در راستای تحقق عدالت با سفر به مناطق کمتر برخوردار، مشکلات و مسائل مختلف این مناطق را رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه یزد باید به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی تعیین شود، گفت: برنامه‌ریزی های لازم جهت تحقق این موضوع ضمن رعایت ملاحظات فرهنگی انجام شود.

استاندار یزد با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم جهت توسعه گردشگری سلامت در استان وجود دارد، گفت: سند توسعه گردشگری سلامت در شورای گردشگری استان تدوین شده و تنها مسئله موجود در استان مشکل زیرساخت پروازها است که باید از خارج کشور تأمین شود.

کد خبر 714419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.