تولید ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در بروجن

معاون توسعه مدیریت و منابع صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بزرگترین واحد صنعتی چادر مشکی در شهرکرد وجود دارد، گفت: 40 درصد نخ پلی استر کشور در شهرستان بروجن تولید می‌شود.

صادق مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه بزرگترین واحد صنعتی چادر مشکی در شهرکرد وجود دارد، اظهار کرد: ۴۰ درصد نخ پلی استر کشور در شهرستان بروجن تولید می‌شود.

وی افزود: تأمین مواد اولیه کارخانجات مرتبط با زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، دوخت و نظارت بر شبکه توزیع و حمایت‌های تسهیلاتی در زمینه تولید و توزیع پوشاک ایرانی- اسلامی از جمله این اقدامات راهبردی صمت چهارمحال و بختیاری در حوزه عفاف و حجاب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم در حال حاضر ۹ مرکز عرضه محصولات عفاف و حجاب در شهرکرد مستقر است، و ۱۰ غرفه مزایده‌ای شهرداری شهرکرد در مجتمع پردیس هم به تولید کنندگان اتحادیه صنف پوشاک زنانه منطبق با الگوهای ایرانی- اسلامی اختصاص یافته است.

مهدیان با بیان اینکه جهت تولید لباس متناسب با الگوهای ایرانی- اسلامی و عفاف و حجاب طرح‌های حمایتی تسهیلاتی ویژه نیز در استان اجرایی شده است، تاکید کرد: تاکنون افزون بر ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره در قالب مشاغل خانگی به ۱۲۲ تولیدکننده پوشاک، و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به صنوف تولیدی پوشاک پرداخت شده است.

وی از برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی عفاف و حجاب در نمایشگاه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: طرح‌های صنعتی و واحدهای تولیدی پوشاک که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر شوند از هفت تا ۱۱ سال معافیت مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 714408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.