پرداخت ماهانه ۴۸ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ماهانه حدود ۴۸ میلیارد تومان مستمری به ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد در استان اردبیل پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد بعدازظهر امروز _شنبه سوم دی_ در دیدار با مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) در اردبیل اظهار کرد: کمیته امداد مسئولیت سنگین و خطیری را در ارائه خدمات به جامعه هدف به ویژه بیماران صعب العلاج و زمین گیر برعهده دارد که در سطح استان بیش از ۹۷۰ بیمار زمین گیر و صعب العلاج از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۹ هزار نفر در استان اردبیل تحت حمایت این نهاد انقلابی هستند، افزود: در تمام حوزه‌ها از مسکن و اشتغال و تحصیل گرفته تا حوزه حقوقی و فرهنگی به جامعه هدف خود خدماتی را ارائه می‌کنیم.

حسین‌نژاد اعلام کرد: هزینه رسیدگی به بیماران زمین گیر و صعب العلاج بسیار سنگین است، اما با اولویت در همه شهرستان‌ها تلاش می‌کنیم تا در حد وسع و توان مالی به خانواده‌های این بیماران خدماتی را ارائه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضرورت حمایت و همراهی خیران را در مساعدت به این بیماران صعب العلاج و زمین گیر یادآور شد و گفت: با این وضعیت اقتصادی و معیشتی، خانواده‌های بی‌بضاعت در تأمین بخش زیادی از نیازمندی‌های خود دچار مشکل هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته در کنار منابع دولتی، کمیته امداد بیش از ۱۵۵ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی به مددجویان خدمات ارائه کرده تا بخشی از نیازمندی آنها نیز از این طریق برطرف شود.

حسین‌نژاد در ادامه اظهار کرد: ۵۶۰۰ مددجوی مستأجر داریم که ۳۸۰۰ مددجو ساکن در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌های استان بوده و در قالب طرح نهضت ملی مسکن و ساخت مسکن روستایی، امکان تأمین سرپناه آنها وجود دارد.

وی با قدردانی از مؤسسات و مجموعه‌های مردم نهاد در کمک به بیماران و مددجویان کم توان ذهنی و جسمی گفت: مجموعه‌هایی نظیر مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) و نهادهایی نظیر آن می‌توانند باری از دوش کمیته امداد و بهزیستی برداشته و در کمک به این خانواده‌ها که در نگهداری بیماران مزمن و صعب العلاج خود دچار مشکل هستند، یاری برسانند.

در ادامه این دیدار، یوسف غفرانی، مدیرعامل مرکز توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) نیز اظهار کرد: در این مرکز در حال حاضر ۲۷۰ معلول ذهنی و جسمی نگهداری می‌شود و با تلاش ۱۲۰ نفر از پرسنل زحمتکش سعی داریم به این افراد ارائه خدمات کنیم.

غفرانی خاطرنشان کرد: تمام هزینه‌های این مرکز با کمک و همراهی خیران تأمین می‌شود و در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع، توسعه مرکز توانبخشی را برای پذیرش بیماران جدید در حال تکمیل و مرمت داریم.

کد خبر 714397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.