یک تئاتر از اصفهان راهی جشنواره فجر شد

نمایش «چاهی که دیگه فقط یک چاه نبود» از اصفهان به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، با نظر توحید معصومی، محمد مهدی خاتمی و مهرداد کوروش‌نیا (بازبین) از بین ۴۸ نمایش رسیده به بخش تازه‌های تئاتر ایران، ۷ اثر نمایشی برای حضور در بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شدند که از میان این آثار برگزیده نام نمایش (چاهی که فقط دیگه یک چاه نبود یا انگشتر و چاه) به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی از اصفهان نیز به چشم می‌خورد.

احسان جانمی نویسنده و کارگردان انگشتر و چاه درباره این اثر اظهار کرد: این اثر، جدال خِیر و شَر و رسیدن به ارزش‌های فراموش شده انسانی را نمایش می‌دهد و از وقایع اوایل دهه ۷۰ تا اواسط دهه ۹۰ شمسی در کرمان تا مرز بین عراق و شام الهام گرفته است.

یک تئاتر از اصفهان راهی جشنواره فجر شد

وی افزود: در قسمتی از این نمایش مخاطب صحرایی خالی و برهوت را می‌بیند؛ چاهی خشکیده، پسری و مادری که هر دو بر سر چاه‌اند و عمویی که با پیغام مرگ پدر، به دست پسر انگشتر و تفنگی می‌دهد، تا خون بریزد و انتقام گیرد.

کارگردان گروه کاوش اضافه کرد: مائده وحید، فرزاد قاسمی، رسول هنرمند، مهدی نجدی، مانیا مردانی، رضا توکلی، مهتاب کاظمی، علی آقایی، مهدی کاشی، احمدرضا ظهرابی نژاد، مسعود محمودی نژاد، شنتیا توکلی، پدرام زرین نقش، یوسف محلاتی، پرنیان مرادی و ستایش شاکری از جمله نقش آفرینان این اثر هستند.

وی با اشاره به اینکه انگشتر و چاه در مکتب رئالیسم جادویی کار شده گفت: صفیه اشجع و محمدحسین سلطانی دستیار کارگردان و سید محمدرضا نیلی پور مدیر صحنه و پریناز صادقی، پرنیکا حیدریان، نیکو فتاحی، فروغ زمانی محمدرضا جان نثاری و سحر سلیمیان از عوامل پشت صحنه این تئاتر هستند، همچنین احسان جانمی، طراح صحنه و نور، احسان جانمی و صفیه اشجع طراح لباس، مهدی صادقی طراح گریم، و علی افشارنژاد و هومن همامی موسیقی این نمایش را برعهده دارند.

یک تئاتر از اصفهان راهی جشنواره فجر شد

وی با بیان اینکه این یازدهمین دوره حضور گروه هنری تئاتر کاوش به عنوان نماینده اصفهان در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است، خاطرنشان کرد: این کار قرار است برای اولین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به اجرا درآید و امیدواریم بعد از آن، شاهد اجراهای عمومی این اثر در سراسر ایران از جمله اصفهان باشیم.

چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری مهدی حامدسقایان در بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

کد خبر 714356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.