آذین‌بندی و گل‌کاری محلات ارمنی‌نشین اصفهان به‌مناسبت سال جدید میلادی

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به آذین‌بندی و گل‌کاری محلات ارمنی‌نشین این منطقه به مناسبت آغاز سال جدید میلادی گفت: یک المان شش متری ناشی از الگوی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی در اصفهان نیز در کوچه کلیسای وانک نصب شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت مسیح و آغاز سال جدید میلادی را به تمام هموطنان مسیحی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم اقلیت مذهبی ارامنه در منطقه ۵ اصفهان ساکن هستند، مدیریت این منطقه به‌مناسبت آغاز سال نوی میلادی خود را در شادی آن‌ها سهیم و نسبت به آذین‌بندی و گل‌کاری محلات اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه تزئین، نورپردازی نصب بنر تبریک سال جدید میلادی در سطح محلات ارمنی‌نشین انجام شده است، افزود: کاشت گل و نصب گلدان در سطح محدوده مرتبط و محوطه کلیسای وانک، محیطی جذاب و زیبا را برای برگزاری جشن‌های باشکوه سال جدید میلادی فراهم کرده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از نصب المان شاخص در کوچه کلیسای وانک به ارتفاع شش متر خبر داد و خاطرنشان کرد: این المان نشان از اعتماد و دوستی موجود میان ارامنه و مسلمانان دارد و ناشی از الگوی هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان الهی در اصفهان است.

نصب المان ۶ متری در نزدیکی کلیسای وانک به‌مناسبت سال جدید میلادی

وی اضافه کرد: در شهرداری منطقه ۵ در تلاش هستیم تا در محلاتی که ارامنه ساکن هستند، وضعیتی ایجاد شود تا کمکی برای صلح و هم‌زیستی ادیان مختلف در دنیا باشد، از این‌رو سال جاری پروژه ساماندهی معابر بافت تاریخی گذر چهارسوق حدفاصل خیابان سنگتراش‌ها تا خیابان خاقانی را که به لحاظ موقعیت در بافت تاریخی و گردشگری قرار گرفته و محل تردد گردشگران داخلی و خارجی است، انجام شود.

به گزارش ایمنا، محله سنگ‌تراش‌ها یکی از قدیمی‌ترین محلات منطقه ۵ شهرداری اصفهان و به‌لحاظ تعداد سکنه مهم‌ترین بخش محله جلفا به‌شمار می‌رود و در آن ۱۳ کلیسای ارزشمند و تاریخی قدیمی وجود دارد.

کد خبر 714282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.