راهی به جز فعالیت اقتصادی و رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران وجود ندارد

استاندار فارس گفت: به سرمایه‌گذاران قول می‌دهیم در کنار آن‌ها باشیم و راه را برای فعالیت سرمایه‌گذاران هموار کنیم، چرا که برای کشور هیچ راهی به جز فعالیت اقتصادی و رفع موانع پیش روی آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه امروز _شنبه، دوم دی_ در سومین همایش منطقه‌ای سرمایه‌گذاری فارس در شهرستان جهرم که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، نمایندگان شهرستان‌های جهرم فیروزآباد، خفر، زرین‌دشت، فراشبند و خرامه در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات استان فارس در شهرستان جهرم برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش اعلام همراهی مدیریت ارشد استان و سایر مدیران کل استانی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بود.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران افزود: اگر چه ریشه زندگی ما مسائل فرهنگی و اعتقادی است، اما تا روبنای مباحث که همان مسئله اقتصاد و معیشت است درست نشود، مشکلات دیگر نیز برطرف نخواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه به سرمایه‌گذاران قول می‌دهیم در کنار آن‌ها باشیم و راه را برای فعالیت سرمایه‌گذاران هموار کنیم، خاطرنشان کرد: برای کشور هیچ راهی به جز فعالیت اقتصادی و رفع موانع پیش‌روی آن‌ها وجود ندارد.

ایمانیه ایجاد اشتغال را وظیفه حاکمیت دانست و بخشی از افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج را ناشی از نگرانی‌های اقتصادی جوانان در این زمینه عنوان کرد و اقدامات خلاقانه، مطابق با اقلیم استان را گره‌گشای مشکلات استان دانست و تصریح کرد: به‌زودی و با کشف میدان‌های جدید انرژی در فارس و با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد دلاری به عنوان استان اول انرژی از بوشهر پیشی خواهیم گرفت.

وی ضمن اینکه به فرماندار شهرستان جهرم تکلیف کرد بازارچه دائمی صنایع دستی در جهرم را راه‌اندازی کند، تاکید کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که هنرمندان صنایع دستی دغدغه فروش نداشته باشند، از سوی دیگر در سفر دوم هیئت دولت به استان فارس مقرر شد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در سفارتخانه‌های ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین برخی دیگر از نقاط کشور ایجاد شود.

استاندار فارس بر ضرورت اصلاح نژاد محصولات زراعی و باغی تاکید و خاطرنشان کرد: با اصلاح نژاد می‌توانیم در مساحت و شرایط یکسان از محصولات بیشتری استفاده کنیم، بنابراین جهرم می‌تواند در این زمینه یکی از مراکز اصلی و پیشرو باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه بهره‌وری می‌تواند شاخص‌های اقتصادی را به شکل ویژه‌ای افزایش دهد از سرمایه‌گذاران خواست تا با خیال راحت در استان فارس اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر 714126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.