ایجاد ۷هزار فرصت شغلی برای دهک‌های پایین درآمدی در استان فارس

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار و ۱۵۹ نفر از مددجویان و دهک های پایین درآمدی استان فارس شاغل شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، سیداسماعیل جوادی _شنبه، دوم دی_ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷ هزار و ۱۵۹ فرصت شغلی برای واجدین شرایط پنج دهک پایین درآمدی و مددجویان تحت حمایت این نهاد ایجاد شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۶ هزار و ۳۶۱ نفر درخواست شغلی خود را در سامانه حیات ثبت کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۹۷ درخواست تأیید و جهت دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس اضافه کرد: از تعداد درخواست‌های تأیید شده، تاکنون ۶ هزار و ۷۱ طرح تسهیلات اشتغال خود را به مبلغ ۷۸۵ میلیارد تومان دریافت کردند؛ همچنین تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در استان تقاضای احداث نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس داشتند که در نوبت دریافت تسهیلات هستند.

جوادی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در ایجاد حرفه و شغل همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۲ هزار و ۴۳۱ نفر از مددجویان و واجدین شرایط جهت ایجاد فرصت شغلی مناسب، آموزش‌های مهارت آموزی را با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند.

کد خبر 714124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.