ساماندهی ترافیک شهری بجنورد با حذف میدان مادر آغاز شد

شهردار بجنورد از حذف میدان مادر و تبدیل آن به تقاطع به منظور کاهش ترافیک شهری خبر داد.

سید محمد علی کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی از آغاز اجرای طرح اصلاح هندسی میادین با هدف کاهش ترافیک خبر داد و اظهار کرد: در این طرح، اولویت ما کاهش بار ترافیکی، تسهیل سازی تردد و ارتقای کیفی امنیت شهری است.

وی افزود: در طرح ترافیکی، برخی میادین از منظر سازه هدایت ترافیک پایین‌ترین سطح سرویس دهی دارند و هرچه شعاع کوچک‌تر باشد، وضعیت ترافیک بغرنج‌تر می‌شود.

شهردار بجنورد تصریح کرد: میادینی در سنوات گذشته سرنوشت مشابه داشته و با تبدیل به تقاطع، روان سازی ترافیکی انجام گرفته است. حذف میدان مادر و تبدیل آن به تقاطع یکی از راهکارهایی است که می‌تواند ترافیک بالای این محور را سبک کند.

کشمیری خاطرنشان کرد: در گذشته نیز کارکرد مثبت حذف میادین از جمله میدان ۱۷ شهریور، قیام، تقاطع فردوسی و میدان شهید فهمیده و تبدیل آن به تقاطع به وضوح برای ما ثابت شده است و شهروندان تبعات مثبت آن را در روان‌سازی ترافیکی تجربه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: توسعه روز افزون شهر، مدیریت شهری را به اجرای طرح‌هایی وادار می‌کند که در سنجش نکات مثبت و تبعات منفی آن مجبور به انتخاب است و حذف میدان مادر یکی از این تصمیمات است که بر اساس داده‌های ترافیکی مطرح شده است و از سوی شهروندان و رانندگانی که هر روز در ترافیک شهر خصوصاً در این محدوده کلافه هستند، مورد درخواست و استقبال قرار دارد.

شهردار بجنورد گفت: تمام تصمیمات بر مبنای داده‌ها و تحلیل‌های ترافیکی با هدف کاهش گره‌های ترافیکی شهر اتخاذ می‌شود و اگر تبدیل میدان به تقاطع، کارآمدی مدنظر ما را داشته باشد، این تغییرات را به نفع شهروندان اعمال خواهیم کرد.

کشمیری ادامه داد: در خصوص تغییر نام تقاطع و تعیین محل مجسمه مادر پس از مشورت با بزرگان اهل فرهنگ و هنر و در صورت لزوم و با نظرسنجی مردمی، تصمیم گرفته خواهد شد.

کد خبر 713917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.