نقش مادران شهدا در انقلاب اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است

امام جمعه موقت شهرستان چادگان گفت: نقش مادران شهدا در طول حیات نظام اسلامی ودر هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز _جمعه یکم دی_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان چادگان اظهار کرد: نقش مادران در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، نقش بسیار مهم و ام‌البنینی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که محوریت دارد و می‌توان بیشتر در مورد آن صحبت کرد، بحث خانواده و به خصوص جایگاه مادر در خانواده است.

امام جمعه موقت شهرستان چادگان با توجه به در پیش بودن سالروز وفات حضرت ام البنین (س) گفت: یکی از درس‌هایی که می‌توان از زندگی حضرت ام‌البنین (س) آموخت، تربیت فرزندان عاشق ولایت و اهل بیت (ع) است که مادران شهدا نمونه‌های بارز آن هستند.

ابراهیمی با اشاره به سالروز تأسیس سازمان ثبت احوال تصریح کرد: اداره ثبت احوال از ادارات پرکار کشور است که همه مردم برای بحث تولدها، صدور شناسنامه و وفات با آن سروکار دارند، ولی با توجه به وجود دولت الکترونیک بخش اعظم کارهایشان از طریق اینترنت انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به هفتم دی و سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) پس از انقلاب اسلامی نهادها و ارگان‌هایی متناسب با جامعه اسلامی نظیر سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی تأسیس کردند که نشان از بصیرت ایشان دارد.

امام جمعه موقت شهرستان چادگان افزود: پویش سلامت که از بیستم آبان شروع شده، تا پانزدهم دی ادامه دارد و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به مرکز بهداشت ۱۷ شهریور چادگان از خدمات رایگان پزشکی برای کنترل فشار خون و قند خون استفاده کنند.

کد خبر 713855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.