حکام مسیحیت از حق وتو در سازمان ملل برای دفاع از مظلوم استفاده کنند

امام جمعه کرمان گفت: همانطور که مردم در دفاع از غزه بیدار شدند، دولت‌ها و حکومت‌های مسیحیت از مظلوم دفاع کنند؛ مسیحیت در سازمان ملل حق وتو دارد و لازم است حکام از این حق و امتیاز به نفع مظلوم استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امروز _یکم دی_ در خطبه‌های نمازجمعه شهر کرمان، با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها یکی از زنان حماسه ساز، بامعرفت، شجاع، ایثارگر در تاریخ اسلام و به‌خصوص جریان کربلا و پس از آن است.

وی با اشاره به ضرورت تکریم از همسران و مادران شهدا، افزود: همسران و مادران شهدا نور چشم ما هستند و در این کشور هر کدام منشأ خیر و برکاتند؛ آنان ایثارگری را با تمام وجود به تصویر کشیدند و با شجاعت و صبوری صحنه‌های سخت جدایی از عزیز خود را با موفقیت تجربه کردند.

امام جمعه کرمان با تبریک ولادت حضرت عیسی مسیح به موحدان عالم، خطاب به جامعه مسیحیت، تصریح کرد: همانطور که مردم در دفاع از غزه بیدار شدند، دولت‌ها و حکومت‌های خود را وادار کنید که از مظلوم دفاع کنند؛ مسیحیت در سازمان ملل حق وتو دارد و ضرورت دارد حکام مسیحیت به تأسی از حضرت مسیح که ظلم‌ستیز بود، از این حق و امتیاز به نفع مظلوم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد زلزله بم قرار داریم که کشور را ماتم‌زده کرد، خواستار استفاده از علم روز برای کاهش تلفات انسانی در بلایای طبیعی شد و ادامه داد: استان پهناور کرمان حوادث متعددی را در تاریخ ثبت کرده است که روزهای بزرگ و ملی هستند و منحصر به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در دفاع از انقلاب و امام و ارزش‌های دینی توسط حکومت طاغوت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به اینکه بمباران بی هدف و قتل عام برادران، خواهران و کودکان در غزه توسط اسرائیل موجب قدرتمندتر شدن حماس شده است، بیان کرد: حماس در عملیات واقعی در مواجهه با ارتش رژیم جعلی و غاصب آزمون بزرگی را تجربه کرد و هرچه جلوتر برویم، مطمئن باشید به فروپاشی رژیم غاصب و جعلی نزدیک تر می‌شویم.

وی با بیان اینکه مردم بی دفاع قتل عام می‌شوند و به شهادت می‌رسند اما جبهه مقاومت با آتشی که روی اسرائیل گشوده است، به او امان نخواهد داد، گفت: رزمندگان سلحشور یمن و رزمندگان جان برکف حزب الله لبنان و دل‌های عالم اسلام در کنار غزه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تأکید بر اینکه جنگ اسرائیل در غزه قدرت کشورهای اسلامی را نمایان کرد و اسرائیل و کشورهای غربی و در رأس آن‌ها آمریکا را مستأصل کرده است، ادامه داد: امروز دریای سرخ بر روی کشتی‌هایی که به اسرائیل سرویس می‌دهند، ناامن است و ائتلاف دریایی ضد یمن ساخته‌اند که اگر به آن عمل کنند، دریای سرخ گورستانی برای آن‌ها خواهد شد.

وی با اشاره دو انتخابات بسیار مهم و سرنوشت ساز پیش رو، گفت: مجموعه هیئت اجرایی و اعضای هیئت نظارت و شورای نگهبان در نظارت‌ها با دقت هر چه تمام تر صلاحیت نامزدهای انتخابات را بررسی می‌کنند و در توقف‌گاه‌های متعدد هم قانونگذار ظرفیتی ایجاد کرده است که اگر کسی حقش تضییع شد، رسیدگی شود.

امام جمعه کرمان خطاب به نامزدهای انتخاباتی، خواست از تخریب رقبا پرهیز کنند و افزود: مردم هوشیار باشند که اگر تخریبی به وسیله نامزدها علیه یکدیگر صورت گرفت، تخریب‌کنندگان صلاحیت احراز پست‌ها را ندارند و از آنجایی که نظارت استصوابی است، شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود در برخورد با کسانی که رقبای خود را تخریب می‌کنند، عمل کند تا در فضای کاملاً اخلاقی و دینی هر کسی برنامه‌های خود را برای مردم اعلام کند.

وی با تأکید بر اینکه مردم انتخاب می‌کنند و هر کسی که آن‌ها انتخاب کنند، برای نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون محترم بوده و نماینده مردم است، اظهار کرد: مردم به صورت جدی پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند چرا که دنیا روی مشارکت مردم و درصد آن حساب باز می‌کند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: هر کسی که به انقلاب، اسلام، ایران و غرور ملی توجه و علاقه دارد و به عزت اسلامی و غرور ملی دل داده و وابسته است، لازم است در انتخابات حضور فعال داشته باشد تا ان شاءالله در اسفند امسال ملت در آزمونی دیگر با حضور گسترده، سرافراز بیرون آید.

کد خبر 713846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.