مجموعه ‌های تبلیغی، آموزشی و فرهنگی به تشویق جوانان به موضوع ازدواج ورود کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: بر اساس مطالعات انجام شده قریب به ۳۹ درصد جوانان انگیزه ازدواج ندارند که در این خصوص مجموعه ‌های مختلف تبلیغی، آموزشی و فرهنگی باید به صورت ویژه در این موضوع ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌اله دژکام امروز _جمعه، یکم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه شهر شیراز به موضوع ازدواج جوانان اشاره و اظهار کرد: در کشور ۱۴ میلیون نفر جوان داریم که در سن ازدواج هستند و در برخی از مطالعاتی که انجام شده است قریب به ۳۹ درصد می‌گویند انگیزه ازدواج ندارند که در این خصوص مجموعه‌های مختلف تبلیغی، آموزشی و فرهنگی باید به صورت ویژه در این موضوع ورود کنند.

وی افزود: برای قشر وسیعی که با وجود امکانات ازدواج نمی‌کنند باید عامل آن را شناسایی و رفع کنیم و موانع ازدواج و فرزندآوری در همه سطوح رفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: یکی از فواید ازدواج و تشکیل خانواده، تأمین آرامش روانی است.

دژکام خاطرنشان کرد: شهر شیراز شهر شعر و شاعری است و وقتی در شعر می‌گویند آرام جان و آرام دل برای همین است که اگر خانواده شکل نگیرد این آرامش پیدا نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از فواید ازدواج جلوگیری از انحرافات اجتماعی است و اگر به خانواده و ازدواج اهمیت ندهیم نتیجه آن بروز برخی آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه‌پذیری را که خیلی مهم است رواج دهیم یک راه آن تشکیل خانواده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه تشکیل خانواده برکات دیگری دارد که از نظر علمی در این خصوص مطالبی مطرح شده است، تاکید کرد: خانواده یک کارکرد اقتصادی هم دارد و اگر از اقتصاد مقاومتی می‌گوئیم، اقتصاد مقاومتی بر پایه خانواده شکل می‌گیرد، هر خانواده‌ای یک کانون اقتصادی توانمند می‌شود و هر کس در خانه خودش کاسبی می‌کند و دیگر هیچ ابر قدرتی از نظر اقتصادی با شما نمی‌تواند مقابله کند.

آیت‌اله دژکام تصریح کرد: مجموعه‌هایی همچون معاونت اجتماعی استانداری، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه در این حوزه مسئولیت‌های بزرگی بر عهده دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن پنجم دی ماه، روز ایمنی و ایمن‌سازی اشاره کرد و افزود: همه ما خاطره تلخی از زلزله بم داریم و خانه‌هایی که غیر ایمن بود و بر سر مردم خراب شد و کشته‌های بسیاری داشت.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: پس از این واقعه تلخ مقام معظم رهبری با صراحت مسکن و شهرسازی و همه مجموعه‌های دست‌اندرکار را مکلف کردند که خانه‌هایی که ساخته می‌شود باید در برابر زلزله و بلایای طبیعی ایمن باشد که در جاهایی اقدام شده و در جاهای دیگری نیز باید اقدام شود که در این خصوص خانه‌ها باید از نظر زلزله ایمن باشد و در مصرف انرژی هم استاندارد باشد.

دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۴۰۲ در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: اسراف در مصرف انرژی و آب در کشور بسیار زیاد است و اسراف گناه و حرام است.

وی ادامه داد: در این حوزه سازمان نظام مهندسی می‌تواند اقدامات تأثیرگذارتری انجام دهد و طراحی ساختمان‌ها به گونه‌ای باشد که مصرف انرژی را کم کند و استاندارد شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز همچنین بر نقش مهم شهرداری‌ها در این حوزه تاکید کرد و گفت: در جلسات برگزار شده با شورای شهر و شهرداری شیراز پیرامون این موضوع مقرر شد تا شهرداری برای این قضیه مشوق‌هایی را تعیین و تخفیف دهد.

آیت الله دژکام در پایان اظهار کرد: این موضوع را عموماً اعضای شورای شهر پذیرفته‌اند و انتظار می‌رود در بعد عملیاتی هم شاهد این مسئله باشیم.

کد خبر 713841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.