نکاتی که باید در زمان آلودگی هوا رعایت کنیم/ مایعات و سبزیجات، خوراک اصلی روزهای آلوده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن تاکید بر اینکه در زمان آلودگی از حضور در فضای باز جدا خودداری شود، گفت: مایعات و سبزیجات می‌تواند خوراک اصلی این ایام باشد.

شهرام صیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از البرز با تاکید بر اینکه توصیه‌های بهداشتی آلودگی هوا را با توجه به شرایط روز باید جدی بگیریم، اظهار کرد: از جمله این توصیه‌ها لازم است از فعالیت غیر ضروری در فضای باز اجتناب شود.

وی افزود: اگر الزاماً باید در هوای آزاد فعالیت کنید، ضمن استفاده از ماسک مناسب، زمان فعالیت را به حداقل ممکن کاهش دهید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: اگر مجبور به خروج از منزل هستید از ماسک مناسب استفاده کنید؛ ماسک‌های N95 یا FFP2 بسیار مؤثر بوده و چندبار مصرف هستند.

صیادی با تاکید بر اینکه از ورزش در فضای باز، به ویژه اگر دارای مشکلات تنفسی و آسم هستید، خودداری کنید، یادآور شد: پیاده‌روی نیز توصیه نمی‌شود، تاکید داریم در خانه یا محیط‌های بسته بمانید و درها و پنجره‌ها را بسته نگاه دارید.

وی افزود: تعطیلی مدارس برای حفظ سلامت دانش‌آموزان صورت می‌گیرد که در معرض هوای آلوده قرار نگیرند، بنابراین دانش‌آموزان عزیز از بازی و گردش در هوای آلوده (زمانی که به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام می‌شود) خودداری کنند.

صیادی همچنین خطاب به افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند، گفت: اگر مبتلا به آسم هستید یا نشانه‌هایی مانند کوتاهی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده می‌کنید برنامه درمانی خود را دنبال کنید و اگر نشانه‌ها برطرف نشد با پزشک خود مشورت کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در خصوص خوراکی‌های مصرفی ایام آلودگی اعلام کرد: مایعات، میوه و سبزیجات را در زمان آلودگی هوا بیشتر مصرف کنید.

کد خبر 713811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.