چهارمحال و بختیاری بهار سال ۱۴۰۳ به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بنا داریم کل استان چهارمحال و بختیاری را تا بهار ۱۴۰۳ به شبکه اینترنت پرسرعت متصل کنیم و با زمینه‌ای که استانداری ایجاد می‌کند شاهد توسعه خدمات و کاربرد فناوری اینترنت پرسرعت در این استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، علی اصغر انصاری امروز _چهارشنبه سی‌ام آذر_ در نشست مشترک با معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار بوده اتصال منازل و کسب و کارها به شبکه پر سرعت اینترنت و شبکه فیبر نوری است.

وی افزود: دولت بنا دارد در پنج سال آینده ۲۰ میلیون خانوار را به شبکه اینترنت پرسرعت متصل کند که استان چهارمحال و بختیاری نیز یکی از استان‌های پیشرو در توسعه شبکه اینترنت پرسرعت است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شرایط توپوگرافی استان و مشکلاتی که در خصوص توسعه فیبر نوری وجود دارد، تصریح کرد: بنا داریم کل استان چهارمحال و بختیاری را تا بهار ۱۴۰۳ به شبکه اینترنت پرسرعت متصل کنیم و با زمینه‌ای که استانداری ایجاد می‌کند شاهد توسعه خدمات و کاربرد فناوری اینترنت پرسرعت در این استان باشیم.

وی ادامه داد: تا کنون پنج میلیون ایرانی اینترنت پرسرعت در اختیار دارند و تلاش می‌کنیم با گسترش فیبر نوری تا پایان سال هشت میلیون ایرانی به اینترنت پرسرعت دست پیدا کنند.

انصاری تاکید کرد: در کنار اتصال کسب و کارها و منازل به فیبر نوری سعی داریم مدارس و روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار را به اینترنت پرسرعت متصل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امسال صد درصد روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار را به اینترنت پرسرعت متصل خواهیم کرد و علاوه بر آن سعی داریم روستاهایی که سطح بالاتری از متوسط جمعیت دارند را با وجود نداشتن توجیح اقتصادی، به شبکه فیبر نوری متصل کنیم.

کد خبر 713739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.