عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ آذر

در این بسته خبری از حضور ۱۲هزار شهروند تهرانی در برنامه به وقت عاشقی تا نبود سایت زباله در روانسر و درخواست ثبت «روز مشهد» در تقویم ملی کشور را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

شهردار ثبت «روز مشهد» در تقویم ملی کشور را خواستار شد

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد گفت: انتخاب دهم دی‌ماه به عنوان «روز مشهد» و یادآور مبارزات مردم این شهر در دوران انقلاب، به همت شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی صورت گرفت که امید است این روز در سالنامه ملی کشور نیز به ثبت برسد.

۲۵ درصد از جمعیت شهر اصفهان در خانه‌های ناپایدار ساکن هستند

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: ٢۵ درصد از جمعیت این کلانشهر در خانه‌های ناپایدار و بافت‌های شهری نفوذناپذیر ساکن هستند.

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ آذر

نبود سایت زباله در روانسر به چالشی برای شهرداری تبدیل شده است

فرهاد تاب‌زر، شهردار روانسر نبود سایت بازیافت زباله در این شهر و منطقه اورامانات را یکی از چالش‌های شهرداری عنوان کرد و گفت: از چند سال قبل در خصوص راه‌اندازی سایت بازیافت زباله برای شهرداری‌های منطقه اورامانات در یک نقطه مشترک اقدام‌هایی صورت گرفته اما نیازمند عزم جدی‌تر مدیران است تا وارد مرحله اجرایی شود.

طرح تقاطع غیرهمسطح چهارراه آیت‌الله طالقانی شهرکرد به روگذر تغییر یافت

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح چهارراه آیت‌الله طالقانی با بلوار آیت‌الله کاشانی شهرکرد به روگذر تغییر یافت و ساخت آن آغاز می‌شود.

۷۰ درصد بودجه‌های عمرانی شیراز صرف حل مسائل حمل و نقل و ترافیک می‌شود

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری به مسائل عمرانی اختصاص دارد، گفت: ۷۰ درصد این بودجه صرف حل مسائل حمل و نقل و ترافیک این کلان‌شهر می‌شود.

حضور ۱۲ هزار شهروند تهرانی در برنامه به وقت عاشقی

امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: «به وقت عاشقی» برگرفته از زمان و نحوه شهادت حاج قاسم سلیمانی است که با حضور ۱۲ هزار نفر از نخبگان، ورزشکاران و چهره‌های سیاسی و اجتماعی مناطق مختلف شهر تهران در سراسر نمای مقاومت شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی آرامستان ابهر

علیرضا عباس‌نیا، شهردار ابهر از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی آرامستان ابهر این شهر با قابلیت جستجوی متوفیان و خرید و رزرو قبر در آرامستان این شهر خبر داد.

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ آذر

آمادگی شهرداری مشهد برای عرضه خدمات فنی و مهندسی به سایر کلان‌شهرهای کشور

سید جعفر شمس، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار درون شهری گفت: انتقال تجربیات در مدیریت شهری می‌تواند به حل مشکلات شهروندان و افزایش کیفیت خدمات کمک شایانی انجام دهد.‌

مشارکت ۷۵۰ هزار نفری شهروندان در طرح «من شهردارم» تاکنون

علیرضا زاکانی، شهردار تهران گفت: برای اجرای مرحله جدید طرح «من شهردارم» حدود ۸ هزار و هشتصد میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.‌

کد خبر 713693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.