صدور هشدار زرد آلودگی هوا در قزوین

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا برای دومین‌بار در سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس از عصر امروز تا ظهر جمعه یکم‌ دی‌ماه شاهد سکون جو و انباشت آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا برای دومین‌بار در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: بر این اساس از عصر امروز تا ظهر جمعه یکم دی‌ماه شاهد پایداری، سکون جو و انباشت آلاینده‌های جوی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه منطقه اثر این پایداری و سکون جو نواحی صنعتی و پرتردد استان قزوین به ویژه شهرهای آبیک، الوند و قزوین است، افزود: اثر مخاطره‌آمیز این پایداری و سکون جو هم کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و انباشت سنگین آلاینده‌های جوی است.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین همچنین با اشاره به اثرات مضر آلایندگی هوا بر سلامتی مردم گفت: مردم باید از ترددهای غیرضروری بیرون از منزل خودداری کنند و این هشدار برای گروه‌های حساس مانند بیماران تنفسی، قلبی و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و کهولت جدی‌تر است.

شیخ‌الملوکی ادامه داد: همچنین به مردم و به‌ویژه ورزشکاران توصیه می‌کنیم که از فعالیت ورزشی در فضای باز به صورت جدی اجتناب کنند تا دچار آسیب‌های تنفسی، ریوی و قلبی ناشی از ورزش در هوای آلوده نشوند.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر شاخص آلودگی هوای دو شهر آبیک و قزوین در سامانه برخط پایش کیفی هوای کشور موجود نیست و بر اساس این سامانه شاخص در شهر الوند هم ۱۲۶ پی‌پی‌ام است که به معنای وضعیت نارنجی و آلودگی هوای این شهر برای گروه‌های حساس است.

کد خبر 713493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.