مبارزه با اعتیاد نیازمند راه‌کارهای محلی و منطقه‌ای است

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه گسترش اعتیاد امروزه یک معطل جهانی است، گفت: مبارزه با اعتیاد نیازمند راهکارهای محلی و منطقه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر منحصر به یک دستگاه نیست و برای رسیدن به نتایج مطلوب باید تمام دستگاه‌ها هم افزایی و تلاش داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر نظارت جدی تمام دستگاه‌های مرتبط در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در استان، افزود: مواد مخدر یک معضل جهانی است اما باید راه حل های محلی متناسب با شرایط منطقه برای آن ارائه شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه آمار اعتیاد به انواع مختلف مواد مخدر، در سطح جهانی دستخوش تغییر شده و رو به گسترش است، عنوان کرد: باید برنامه و طرح‌های مختلف در این حوزه با جدیت دنبال شود تا اثر بخشی لازم ایجاد شده و اثرات مثبت آن در سطح جامعه ببینیم.

وی به برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و نظارت جدی بر مراکز ترک اعتیاد تاکید کرد و افزود: نظارت دقیق‌تر و جدی بر کمپ‌های ترک اعتیاد از لحاظ ایمنی، سلامت، بهداشت، ارائه خدمات مناسب و سایر استانداردهای لازم مورد توجه باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مسائل مهم اجتماعی در جامعه است که آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی متعددی به همراه دارد، بیان کرد: کوتاهی در این امر، دامن آحاد جامعه و خانواده‌ها را خواهد گرفت و بنابراین نباید به راحتی از کنار آن رد شد.

کد خبر 713485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.