افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور/ اختلال در ترددهای دریایی به دلیل وزش باد شدید

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در شمال و جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی‌رنگ از وزش باد شدید جنوب شرقی با بیشینه سرعت ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی به بیش از ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از دو متر از عصر جمعه تا یکشنبه (۱ تا ۳ دی) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و در دریای خزر خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به‌خصوص شناورهای تفریحی و سبک، اختلال در ترددهای دریایی و احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، ممانعت از تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

این سازمان با صدور هشداری زرد رنگ از وزش باد جنوب شرقی با بیشینه سرعت ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل و دور از سواحل ۱ تا ۱.۵ متر از صبح جمعه تا یکشنبه (۱ تا ۳ دی) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و در خلیج فارس خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌خصوص شناورهای سبک، احتمال خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل، اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی را توصیه می‌کند.

کد خبر 713479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.