دومین کنگره بانوان تأثیرگذار استان اردبیل برگزار می‌شود/ اهمیت احیای فرهنگ اسلامی در جامعه

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل از برگزاری دومین کنگره بزرگ‌داشت بانوان تأثیرگذار استان در ۸ محور و با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی هم‌زمان با هفته زن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، افسانه جهانی صبح امروز چهارشنبه _بیست و نهم آذر_ در نشست کارگروه امور بانوان استان با محوریت برنامه‌ریزی برای بزرگ‌داشت هفته زن و روز مادر، اظهار کرد: دومین کنگره بزرگ‌داشت بانوان تأثیرگذار استان هم‌زمان با هفته زن با هدف معرفی الگوی زن ایرانی - اسلامی، تقویت جریان زن انقلابی با محوریت «الگوی سوم زن»، معرفی زنان نخبه، گسترش فرایند شناسایی و معرفی بانوان تأثیرگذار ملی و استانی و فراهم‌سازی زمینه ارتباط نخبگان، کارآفرینان و کنش‌گران و فعالان در حوزه زنان، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کنگره در استان با ۲ دبیر علمی و اجرایی و در قالب ۸ کارگروه فعالیت خواهد کرد، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی در برگزاری کنگره بزرگ‌داشت زنان تأثیرگذار هم‌زمان با روز زن مشارکت می‌کنند و در این زمینه معرفی بانوان تأثیرگذار در بخش‌های مختلف و مرتبط با دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل اظهار کرد: این کنگره در ۸ محور با عنوان‌های فرهنگ و هنر، تعلیم و تربیت، رسانه و گفتمان‌سازی، فعالیت‌های اجتماعی، اقتصاد و کارآفرینی، علمی، پژوهشی و فناوری، سیاست‌گذاری و حکمرانی و ورزش اجرا می‌شود.

جهانی تصریح کرد: همزمان با برگزاری کنگره زنان تأثیرگذار، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای بانوان استان اردبیل نیز برپا خواهد شد.

وی گفت: هم‌چنین با توجه به اهمیت ازدواج و فرزندآوری و بر اساس ماده ۲۰ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هفته زن بهترین فرصت برای تجلیل از بانوان شاغلی است که در یک‌سال گذشته ازدواج کرده‌اند یا صاحب فرزند شده‌اند.

اهمیت احیای فرهنگ اسلامی، سیره فاطمی و مقام مادر

رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به مقام والای مادر و پاسداشت حرمت مادران به‌ویژه مادران شهدا، اظهار کرد: احیای فرهنگ اسلامی و سیره فاطمی در رابطه با مقام مادر در این ایام مورد تأکید است.

وی با اشاره به تقارن هفته بزرگ‌داشت مقام زن و مادر با ایام شهادت سردار سلیمانی، افزود: در راستای حراست از مقام و حرمت مادر، ارائه برنامه‌های ابتکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی و برگزاری آن ضروری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: لازم است در این ایام از بانوانی که در امر تبیین و روشن‌گری در استان اردبیل تلاش می‌کنند، تجلیل شود.

گفتنی است، در این نشست بانوان نماینده دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نظرات و برنامه‌های پیشنهادی خود را در راستای بزرگداشت مقام مادر بیان کردند.

کد خبر 713351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.