اختصاص ۲۰ درصد از سازه‌های اطلاع رسانی شهر قم به ترویج حجاب و عفاف

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در طول هفت ماه نخست امسال ۲۴۶۰ متر بنر با موضوع حجاب و عفاف در شهر قم نصب شده و ۲۰ درصد از سازه‌های اطلاع رسانی به این مسئله اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مهدی کلانترزاده امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اجرای طرح شهربانو با موضوع ترویج فرهنگ حجاب و عفاف توسط شهرداری قم، اظهار کرد: این طرح در شهرداری قم تدوین شده و ستاد اجرایی آن به ریاست شهردار به فعالیت می‌پردازد.

وی افزود: در طول سال جاری طرح شهربانو در محورهای مختلف از جمله آموزش، برنامه‌ریزی، زیرساختی، تکریم، برگزاری نمایشگاه و جشنواره و.... توسط بخش‌های مختلف شهرداری قم اجرایی شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم با حوزه تبلیغات محیطی با موضوع حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: در این عرصه در طول هفت ماه نخست امسال ۲۴۶۰ متر بنر در سطح شهر نصب شده و ۲۰ درصد سازه‌های اطلاع رسانی به این موضوع اختصاص یافته است.

استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی

وی با اشاره به اینکه تاکسی و اتوبوس دو محور کار ترویجی در حوزه حجاب و عفاف هستند خاطرنشان کرد: چهار مورد تفاهم نامه همکاری در انی زمینه با سازمان‌های حمل و نقلی به مرحله اجرا درآمده است.

کلانترزاده ادامه داد: همچنین با پشتیبانی سازمان سیما و منظر شهرداری قم در بوستان‌های سطح شهر برنامه‌های مختلفی برای این مسئله تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین منشور نامه و آئین نامه‌هایی برای مراکز وابسته شهرداری قم که به بخش خصوصی واگذار می‌شود از جمله غرفه‌های بوستان‌ها و مراکز تفریحی تدوین و ابلاغ شده است تا عملکرد این مراکز در مسیر زیست عفیفانه ساماندهی شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: برگزاری دو هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش ضمن خدمت توسط معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از جمله اقدامات انجام شده در مسیر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف است.

حضور مبلغان در میان شهروندان

وی به حضور مبلغان در مراکز زیرمجموعه شهرداری قم از جمله پایانه‌ها و بوستان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه نیز هزار نفر ساعت اقدام طی هفت ماه ابتدایی سال انجام شده است.

کلانترزاده به آموزش فعالان وابسته به شهرداری قم از جمله پاکبانان، باغبانان، رانندگان حمل و نقل عمومی و.... در این زمینه اشاره کرد و گفت: همچنین شهرداری قم در برگزاری نمایشگاه‌هایی با حضور گروه‌های جهادی و موضوع حجاب و عفاف از جمله نمایشگاه حسنات، نمایشگاه دستاوردهای بانوان مسجدی و نمایشگاه دفاع مقدس مشارکت کرده است.

وی ادامه داد: تکریم همکاران و تهیه هزار و ۲۵۰ بسته برای تکریم بانوان محجبه در بوستان‌ها از دیگر اقدامات این حوزه است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قم گفت: در قالب طرح شهربانو تلاش کردیم تا از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف استفاده کنیم که برقراری کافه گفت و گو به میزان هزار نفر ساعت در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس از جمله این موارد است.

کد خبر 713176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.