مشارکت نخبگان دانشگاهی بر مدیریت جامعه اثرگذار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به نقش تاثیرگذار اساتید دانشگاه‌ها، گفت: دانشگاه‌ها برای مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، رضا قاسمیان صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر تأثیر اساتید دانشگاه در تصمیم‌سازی‌های استان اظهار کرد: اتاق‌های اندیشه‌ورز در حوزه‌های مختلف وجود دارد و همواره با دانشگاه و حوزه‌های علمی ارتباط داریم.

وی با بیان اینکه نخبگان جامعه باید در جامعه مؤثر واقع شوند، افزود: افزایش حوزه اثر اساتید باعث افزایش سطح نخبگی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به هدایت و مدیریت جامعه در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ادامه داد: اصلی‌ترین هدف ما از برگزاری این نشست‌ها این است که خواص افکار خود را به منطق تبدیل کنند و از طریق دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر به سمت هدایت جامعه سوق دهند.

قاسمیان احساس مسئولیت را اولین اصل در توسعه و پیشرفت دانست و تصریح کرد: باید در خصوص مشارکت و حضور کمی و کیفی مردم در انتخابات برنامه‌ریزی شود، در خصوص مسئله انتخابات نیز باید در کلیات انتخابات، شیوه‌های رقابت، نحوه ورود مردم و کاندیداها نقش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مردم باید از کاندیداهای نامزدی در انتخابات مطالبه‌گری کنند، تاکید کرد: مشارکت نکردن مردم در انتخابات نفعی برای کسی ندارد و باعث کاهش سرعت پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل مشارکت سیاسی را در ثبات سیاسی تأثیرگذار دانست و تاکید کرد: مطالبه‌گری باید در چهار سطح مطالبه‌گری مردم از مسئولان، مطالبه‌گری مسئولان از مردم، مطالبه‌گری مردم از مردم و مطالبه‌گری مسئولان از مسئولان اتفاق بیفتد.

قاسمیان با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید برای مدیریت جامعه راهکار ارائه دهند، گفت: در خصوص مسائل اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازمند کمک و همراهی دانشگاه‌ها هستیم.

وی با اشاره به ارزش افزوده بالای تولید محتوا افزود: از ایده‌های اساتید در حوزه تولید محتوا و اثرگذاری در جامعه استقبال می‌کنیم.

کد خبر 713057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.