توسعه گردشگری اصفهان با افزایش سطح مشارکت بین نهادی

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ارتقای کمی و کیفی پروژه‌ها را به‌همراه دارد، گفت: هم‌افزایی بین نهادی موجب ارائه راهکارهای کاربردی و مؤثر برای رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش سطح مشارکت‌های بین نهادی در اولویت شهرداری اصفهان قرار دارد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان علاقه‌مند به توسعه صنعت گردشگری استان اصفهان است و این علاقه‌مندی تنها در سخن نبوده است.

وی افزود: جلسات مستمری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به‌منظور ترغیب آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری و فرهنگی اصفهان انجام شده و ضرورت دارد با شناخت دقیق از موانع و چالش‌ها برنامه‌ریزی بین نهادی برای رفع آن‌ها انجام شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارتقای کمی و کیفی پروژه‌ها را به‌همراه دارد، ادامه داد: هم‌افزایی بین نهادی موجب ارائه راهکارهای کاربردی و مؤثر برای رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌شود و استفاده از دانش و تجربیات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان برای تدوین بسته‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران این صنعت ضرورت دارد.

توسعه گردشگری اصفهان با افزایش سطح مشارکت بین نهادی

نظارت بر بیش از ۳۰۰ بنای تاریخی در دست تعمیر

حمیدرضا محققیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در این دیدار گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان نظارت مستمر بر مرمت و احیای بیش از ۳۰۰ واحد بنای تاریخی در دست مرمت را توسط بخش خصوصی در سراسر استان تحت نظر دارد که بیشتر این بناها شامل تأسیسات گردشگری است.

وی با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی، ناپایداری اعتبارات تخصیص و دشواری‌های موجود در انتخاب پیمانکاران از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این اداره کل است، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری و توانمندی این نهاد در جذب بخش خصوصی با همراهی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان موجب هم‌افزایی بین نهادی برای توسعه این صنعت در استان اصفهان خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در دیدار مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان بر استفاده از ظرفیت‌های دو سازمان برای رونق اقتصاد شهری و کسب درآمدهای پایدار از مسیر تعریف پروژه‌های تفریحی و گردشگری تاکید شد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار، ایجاد زمینه‌های لازم برای تعاملات و هماهنگی‌های بیشتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداری در راستای همکاری‌های دوجانبه برای توسعه شهر اصفهان در حوزه گردشگری و زیرساخت‌های مرتبط با آن بود.

کد خبر 712715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.