۲۴۵۰ جایگاه سوخت فعال شد / تلاش برای اتصال به سامانه هوشمند

معاون وزیر نفت گفت: تاکنون حدود ۲۴۵۰ جایگاه سوخت فعال شده است و تا دو ساعت آینده همه جایگاه های سوخت فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلیل سالاری، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در ارتباط زنده با برنامه میز اقتصاد اظهار کرد: با تلاش همکاران ما و همدلی بین مجاری عرضه، تاکنون حدود ۲۴۵۰ جایگاه ما فعال شده و تا یک تا دو ساعت آینده همه جایگاه‌ها برای سوخت‌گیری فعال خواهد شد، در چند جایگاه نیز، سوخت‌گیری با کارت سوخت فعال شده است و به تدریج در حال برنامه‌ریزی هستیم که از امشب در همه جایگاه‌ها امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت فراهم شود.

وی افزود: اکنون در کل کشور ۴۲۰۰ جایگاه سوخت وجود دارد که ۲۴۵۰ جایگاه از آن به صورت دستی فعال شده است، با همکاری مجاری عرضه همه جایگاه‌ها به تدریج در حال فعال شدن است.

معاون وزیر نفت گفت: بیش از ۶۰ درصد از جایگاه‌ها در این حمله با اختلال مواجه شد اما برای سایر جایگاه‌ها توانستیم مدیریت انجام دهیم.

سالاری اضافه کرد: یک جایگاه به صورت آزمایشی در حالت آنلاین قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم دستورالعمل این جایگاه را به همه مناطق ابلاغ کنیم تا همه به سمت استفاده از کارت هوشمند سوخت حرکت کنند.

وی ادامه داد: حوالی ساعت ۹ بود که در سامانه هوشمند سوخت رسانی با اختلال مواجه شدیم، به سرعت همکاران ما وارد عمل شده و ارتباط هکرها با سیستم را قطع کردند، تیم‌های پدافندی و مدیریت بحران در همه مناطق فعال شدند، با توجه به تجربه دو سال گذشته به سرعت اقدامات لازم با همه ظرفیت موجود انجام شد تا اختلال ایجاد شده مشکلی برای مردم ایجاد نکند.

معاون وزیر نفت گفت: توانستیم در بازه زمانی کوتاهی از اختلال ایجاد شده جلوگیری کنیم. هنوز ۱۷۵۰ جایگاه سوخت وارد مدار نشده است، آمار به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند، همکاران ما در جایگاه‌ها فعال هستند، جایگاه‌های فعال به صورت لحظه‌ای اطلاعرسانی می‌شود.

سالاری اضافه کرد: بعضی از مناطق در حال حاضر ۱۰۰ در صد فعال شده اند و امیدواریم با طرحی که برای استفاده از کارت هوشمند تیم فنی دوم را هم فعال کنیم که بتوانند با کارت هوشمند سوخت گیری را فعال کنند.

وی ادامه داد: تیم فنی دوم یک روند تدریجی است چون ما باید ازسمت پدافند هماهنگی داشته باشیم که درواقع ارتباطات برقرار می‌کنیم، شاید بعضی از محیط‌ها آلوده باشد این آلودگی به دیگر جایگاه‌ها سرایت نکند و عزیزان جلسات پراکنده آیی دارند و کمیته بحران دارند بررسی می‌کنند که این تیم‌ها براساس  این ابلاغیه را اعمال کنیم که این فرایند تدریجی انجام شود.

کد خبر 712698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.