پایان حفاری ۵۰۰ کیلومتری فیبر نوری در شهر کرمان

آیین پایان حفاری فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای شهر کرمان به طول ۵۰۰ کیلومتر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، سعید شعرباف در حاشیه آئین پایان حفاری فیبر نوری، با تشکر از شرکت «های‌وب» به عنوان اپراتور پروژه، اظهار کرد: فاز اول حفاری و داکت‌گذاری در پروژه فیبر نوری شهر کرمان پیش از موعد مقرر به پایان رسید و تلاش کردیم با کمک شرکت تقریباً تمام کارها شبانه انجام شود و در حد امکان کمترین مشکل برای مردم به‌وجود آید.

وی افزود: ۵۰۰ کیلومتر حفاری در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت یک‌ماهه در شهر کرمان انجام شد که این حجم از عملیات قطعاً در چندسال اخیر در کشور بی‌نظیر است و از این بابت از شرکت «های‌وب» تشکر و از مردم هم به‌خاطر مشکلات پیش‌آمده، عذرخواهی می‌کنم.

شهردار کرمان با ابراز امیدواری از تأثیر ملموس این پروژه بزرگ ملی در زندگی مردم، تصریح کرد: شرکت «های‌وب» تعهد داده به‌سرعت سرویس‌های خود را بر مبنای اتصالات کافه‌ها و کابینت‌های فیبر نوری در ابتدای سال آینده انجام دهد و از اواسط سال یعنی در شش‌ماه دوم سال این سرویس‌ها عمومی شوند تا مردم شهر کرمان سرعت بالای اینترنت و حجم بالای خدمات مبتنی بر شبکه را در شهر کرمان احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه کرمان جزو کلان‌شهرهای پیشرو است و زیرساخت بسیار مطلوب برای ده‌ها سال آینده به منظور توسعه شهر هوشمند در اختیار مردم قرار می‌گیرد، گفت: فاز اول این عملیات به پایان رسید و ترمیم و آسفالت بخش‌هایی حفاری شده ر ا به سرعت پیگیری خواهیم کرد تا در یک بازه کوتاه‌مدت مشکلات ایجادشده برطرف شود.

شعرباف با بیان اینکه تمام مسیر حفاری شده توسط معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان آسفالت خواهد شد، ادامه داد: عمق حفاری ۵۰ سانتی‌متر و براساس استاندارد این عملیات انجام شده است و فیبرگذاری و شوتینگ هم بلافاصله بعد از تست بادی توسط شرکت، شروع خواهد شد که مزاحمتی برای مردم ندارد.

وی از سرمایه گذاری مشترک شهرداری کرمان با شرکت «های‌وب» به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان در این پروژه خبر داد و آن را یک اتفاق زیرساختی اساسی برای شهر کرمان دانست و تأکید کرد: شرکت پیمانکار تعهد داده مشکلاتی را که برای زیرساخت‌های شهری به‌وجود آمده است حل کند؛ یعنی در یک بازه کوتاه‌مدت و کمتر از یک ماه و نیم تمام این اثرات مربوط به پروژه را رفع خواهیم کرد.

کد خبر 712672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • واقع بین IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    به نام خدا سلام وقت شما بخیر. یه قسمت بسیار کوتاهی از کوچه کشتارگاه کرمان مونده .(بین پنجراه و بلوار جهاد) چند ساله که مراجعه می کنیم با توجه به اینکه این قسمت در مرکز شهر و نزدیک میدان آزادی هست می گویند زیرساخت ایجاد نشده !!! یعنی این ۲۰۰متر فقط توی یه شهر بزرگ زیرساخت ایجاد نشده ؟؟؟!!! لطفا رسیدگی کنین. آقا / خانوم . مسول . یا علی مدد.سپاس)پیام یکی از کرمانی‌ها محترم که براتون گذاشتم.۲۷ / ۹ / ۱۴۰۲
  • مسعود IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    4 0
    سلام.خدا قوّت.خداییش میگم دمتون گرم.وقتی میتونین آباد کنین دست رو دست نذارین.با این حرکت بزرگی که انجام دادین و در تکاپوی به پایان رساندن طرح هستین بعد از سالها میشه گفت آقا یا خانم مسئول شیری که خوردی حلالت.شهروند کرمان هستم
    • حمید TR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 0
      خیلی خوشحال نباش ، می‌خوان پهنای باند رو ببرن بالا که اینترنت رو ملی کنن وگرنه اینم چند دهه دیگه طول میکشید
  • محمدعلی فانی زاده IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    1 1
    فیبرنوری کوچه کارگر13نکشیدین کی می کشین
  • حمید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 0
    درود.شهردار محترم حالا که این شرکت کارش به این خوبی انجام داده شما هم بهتر نیست فکری به اسفالت این پروژه کنید و همه خیابان ها را همین طور رها نکنید ممنون
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    آفرین مشخص شد اگه کاری بخوایین بکنید میشه خیلی سریع انجام داد مهم اینه که بخوایین
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 1
    کل خیابونا رو خراب کردین درست نمیکنین .الان ۳هفته هست داخل جو نخاله هارو جمع نکردین این چه وضشه
  • معصومه DE ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    خداقوت
  • 4982163 IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 1
    چند تا خیابون رو بعد 20 سال آسفالت کردین و دو روز بعدش دوباره کندین. به خودتونم می بالین. نمونش خیابون مدیریت
  • M IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    ممنون از کار بزرگی که انجام دادین. خواهشا ترمیم کنده کاریها رو هم انجام بدین خیلی ممنون میشیم.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 1
    پروژه اخیر نشان میدهد شرکت های خصوصی چه پتانسیل خوبی برای اجرای کار دارند. چه خوب بود اگر دیگر کارها به این چنین شرکت هایی سپرده شود، نه شرکت های تاسیس شده توسط اعضای شورای شهر یا مسئولین شهری.
  • دهقان IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    شهرک جوادالائمه سراسیاب مانده
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    سلام نابود کردید خیابان های شهر کرمان
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    بجای فیبرنوری اقای شهردار بفکر خیابانها وکوچه های داغون کرمان باش،یه خیابون بی دست انداز ویه کوچه صاف وبی چاله وچوله نداره