وتوی قطعنامه توقف جنگ غزه صدای طبل رسوایی حقوق بشر آمریکایی را بلندتر کرد

امام جمعه زرین شهر گفت: وتوی قطعنامه توقف فوری جنگ غزه توسط آمریکا برای چندین بار باعث رسوا شدن چهره واقعی آمریکا و پوشالی بودن شعار حقوق بشر آمریکایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام مهدی آقایی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به وتوی قطعنامه آتش بس غزه توسط آمریکا اظهار کرد: وتوی قطعنامه آتش بس غزه در راستایی اعمال ماده ۹۹ منشور جهانی سازمان ملل توسط آمریکا، نشان دهنده این موضوع بود که ساختار و نظم وجود سازمان ملل به هیچ وجه در خدمت حقوق بشر و کرامت انسان‌ها نیست.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل در اقدامی نادر با فعال کردن ماده ۹۹ قانون منشور سازمان ملل خواستار اقدام فوری شورای امنیت در توقف جنگ غزه، توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی و برقراری آتش بس شد اما این مهم با وتوی آمریکا متوقف شد.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به خوی وحشیانه دولت آمریکا تصریح کرد: در برابر جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه، همراهان این رژیم منحوس نتوانستند بی‌تفاوت باشند اما دولت آمریکا با بی‌شرمی تمام و به شکلی وقیحانه قطعنامه توقف فوری جنگ غزه را وتو کرد.

وی ادامه داد: این اقدام برای چندین بار باعث رسوا شدن چهره واقعی آمریکا و پوشالی بودن شعار حقوق بشر آمریکایی شد.

آقایی با آثار اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه گفت: این اقدام آمریکا باعث روشن شدن ناکارآمدی نظم حاکم بر سازمان ملل شد، از سوی دیگر چراغ سبز آمریکا زمینه ادامه وحشی‌گری‌های رژیم منحوس صهیونیستی در غزه را هموار کرد تا مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه را به دور از هر گونه امکانات اولیه و ضروری در محاصره قرار داده و به کشتار آنها ادامه دهد.

وی اضافه کرد: بر باد رفتن طرح عادی سازی روابط عربی – اسرائیلی از دیگر اثرات این حرکت آمریکا بود. امام جمعه زرین شهر با تذکر به دستگاه‌های نظارتی در غفلت از انجام وظایف خود گفت: یکی از موضوعات داخلی کشور بحث فساد، خروج ارز و تضییع حقوق بیت‌المال تحت عنوان چای دبش بوده، تخلفی که در دولت فعلی که شعار اصلی آن مبارزه با فساد است به وقوع پیوسته است.

وی عنوان کرد: قطعاً کشف این فساد اقتصادی به واسطه اقدامات جدی دولت و همکاری خوب قوه قضائیه محقق شده است اما باید توجه داشت این فساد باعث بروز بدبینی بین مردم شده و جبران آن تنها با برخورد قاطع با عوامل این فساد و استرداد وجوه به بیت‌المال است.

آقایی خاطرنشان کرد: مبارزه جدی با فساد، انجام وظایف قانونی در نظارت دقیق، مدیریت قاطع مسئولان و جلوگیری جدی از وقوع این گونه فسادها یکی از مطالبات جدی مردم است که باید در مسیر تحقق آن به شکل جهادی حرکت کرد.

کد خبر 712189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.