امروز باید مردانه در مقابل ستمکاران ایستاد و حکومت اسلامی را در سراسر جهان گسترش داد

امام جمعه اصفهان گفت: امروز باید مردانه در مقابل این ستمکاران ایستاد و حکومت اسلامی را در سراسر جهان پیاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله یوسف طباطبایی نژاد، ظهر امروز _جمعه، بیست و چهارم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در اصفهان اظهار کرد: در ابتدای همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، در این حضرت علی (ع) خطاب به مسلمین فرمودند: تقوای الهی را پیشه کنید و عمل صالح خود را پیش از فرا رسیدن مرگ خود انجام دهید، امیدواریم خداوند به همه ما تقوا و فکر در خصوص اعمال دینی را عنایت بفرماید.

وی. با اشاره به صفت مؤمنان افزود: امام صادق (ع) در خصوص صفات مؤمنان می‌فرمایند: محل در آمد مؤمنان از راه پاک است، در این راستا باید توجه داشتیم که برخی از راه‌های در مد از جمله دزدی، رباخواری و رشوه خواری حرام است، برخی از درآمدها مانند تجارت، کشاورزی حلال است اما در صورتی که در معامله‌ی خود مکر و گران فروشی نداشته باشد، همچنین بر اساس روایات طلب روزی حلال از جمله بهترین عبادات است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به فساد اخیر مربوط به چایی ادامه داد: امروز باید دست مریزاد گفت به دولت که با فاسدان برخورد جدی انجام می‌دهد، امیدواریم خداوند توفیق عنایت کند که حواسمان برای کسب روزی حلال جمع باشد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن بارها هشدار می‌دهد که نسبت به کافران هشیار باشید، زیرا کافران از مشکلات مسلمانان خوشحال و از دستاورد آنها ناراحت می‌شوند، همان‌طوری که امروز شاهدیم جنایتکاران صهیونیستی از ظلم به مردم فلسطین خوشحال می‌شوند، برخی که فکر می‌کنند با قبول کدخدایی آمریکا زندگی راحتی دارند باید توجه داشته باشند که طبق قرآن دینی برایشان باقی نخواهد ماند، بر اساس سوره مائده خداوند توصیه کرده است که یهودی و نصارا را دوست خود قرار ندهید زیرا هرکس آنها را دوست خود قرار داد، دیگر مسلمان نخواهد بود، برخی امروز نگویند در صورت رابطه با آمریکا قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، امروز باید مردانه در مقابل این ستمکاران ایستاد و حکومت اسلامی را در سراسر جهان پیاده کرد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: امام خمینی (ره) تنها به انسداد سفارت اسرائیل اکتفا نکرد، بلکه فرمود هرچه فریاد دارید سر آمریکا بزنید و امروز شاهدیم که در صورتی که آمریکا از اسرائیل حمایت نکند این رژیم جنایتکار در کمترین زمان نابود خواهد شد، بعد از تسخیر لانه جاسوسی برخی نگران رابطه با آمریکا بودند استعفا دادند اما امام (ره) فرمودند این انقلاب اسلامی با این اقدام تکمیل شد زیرا در صورت وجود این جنایتکاران در کشور انقلاب اسلامی نمی‌توانست این چنین تعالی پیدا کند.

طباطبایی نژاد با اشاره به سالگرد شهادت شهید مفتح افزود: خوشبختانه امروز شاهد ارتباط بسیار خوبی بین دانشگاه و حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به شهادت حضرت (س) تاکید کرد: امام خمینی (ره) در خصوص حضرت فاطمه (س) فرمودند این بانوی بزرگوار تمامی ویژگی پیامبر (س) را در خود داشت، طبق منابع اهل سنت اولین فردی که وارد بهشت می‌شود حضرت فاطمه (س) هستند.

حوزه و دانشگاه دو بال پیشرفت و تربیت انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام مهدی مستاجران، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته اصفهان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: حضرت زهرا (س) از عظمت و ویژگی خاصی نزد پیامبر (ص) برخوردار بودند و بر همین اساس به عنوان ام‌ابیها لقب گرفتند، در این راستا پیامبر (ص) حضرت فاطمه را پاره تن خود خطاب کردند.

وی افزود: زمانی که بعد از رحلت پیامبر (ص) برخی سعی داشتند مسیر ولایت بعد از پیامبر تغییر دهند، حضرت فاطمه (س) باتوجه به جایگاهی که در بین مردم داشتند از جایگاه خود برای دفاع از ولایت استفاده کردند، ایشان جان خود را سپر ولایت کردند، حضرت فاطمه (س) با اقدامات خود در تاریخ ثبت کردند که حق با ولایت حضرت علی (ع) بود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی ولایتمداری هستند، در این راستا ضرورت داد امروز مراکز نخبگانی دانشگاه و حوزه‌ها با تاسی از این بانوی بزرگوار با نگاهی الهی جامعه را هدایت و در مسیر درست خود قرار دهند.

مستأجران ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی نگاه رژیم طاغوت به دانشگاه‌ها توجه ویژه ای جهت ترویج فساد و جامعه سرمایه داری داشت و در مقابل سعی داشت حوزه‌های علمیه در محدودیت قرار داد، امام خمینی (ره) با تقویت حوزه‌های علمیه و دانشگاه باعث شدند، این مراکز علمی به کمک پیشرفت نظام جمهوری اسلامی بیایند، دانشگاه‌ها امروز جامعه ایران را تولید کران تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه‌های علمی تمام تلاش خود را کرده است که مقابل تهدیدات دشمنان بایستند و در این مسیر شهدایی از جمله شهید مطهری را تقدیم انقلاب کرد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مانند دو بال تربیتی و علمی وظایف مهمی را برعهده دارند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: امیدواریم با کمک از حضرت فاطمه (س) که همواره یاور مردم ایران بودند، موانع مسیر حوزه‌ها و دانشگاه برطرف شود، تا این دوبال معرفت انقلاب اسلامی را به دست امام زمان (عج) برسانند.

کد خبر 712155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.