تناسب میان ظرف و مظروف، از مهم‌ترین قواعد حاکم بر عالم/موضع عفو خداوند برای افراد متقی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: افرادی که می‌خواهند از دنیا استفاده کنند باید طبق قواعد معنوی عمل کنند و در این راستا تناسب میان ظرف و مظروف از مهم‌ترین این قواعد، عقلی و منطقی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید رحیم توکل پیش از ظهر امروز _جمعه، بیست‌وچهارم آذر_ در مراسم عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: اگر قرار است عمر افراد بابرکت باشد، باید نسبت به امور خود دقت بالاتری داشته باشند، در این راستا شاهدیم عمر سلمان و فرعون هردو ۳۵٠ سال بود و یکی به قعر جهنم و دیگری به اوج رسید.

وی افزود: انسان به قدری می‌تواند رشد پیدا کند که ملائک با افتخار بر دست آن‌ها بوسه بزنند و عده‌ای دیگر به نهایت بی بهرگی و گناه برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: افرادی که می‌خواهند از دنیا استفاده کنند باید طبق قواعد معنوی عمل کنند و در این راستا تناسب میان ظرف و مظروف از مهم‌ترین این قواعد، عقلی و منطقی است و باید به این توجه کنیم که ظرف دل ما، جای چه چیزهایی است؟

توکل با بیان اینکه اگر دلمان محل معرفت خدا و اهل‌بیت (ع) باشد، گوهری نورانی است، گفت: باید بستر وجود خود را برای این گوهر آماده کنیم زیرا در غیر این صورت غیرممکن است این گوهر را به ما بدهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دل‌ها ناپاک باشد، محبت خدا و اهل‌بیت (ع) در آن قرار نمی‌گیرد اما باید به این موضوع دقت کنیم که به نمازها و سیاه‌پوشی‌هایمان برای اهل‌بیت (ع) یعنی اعمال ظاهری‌مان ننازیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه زمانی که انسان بین دین و دنیا مختار شود، اگر دین را گرفت جای تشویق دارد اما اگر دنیا را گرفت بداند در حال مسخره کردن خودش است، اظهار کرد: خداوند از افراد امتحان می‌گیرد، خدا در عین حال کریم و رحیم بودن، منتقم نیز است.

توکل عنوان کرد: موضع عفو خداوند برای افراد متقی است اما اگر به مال و دین مردم بی‌اعتنا شدیم یقین بدانیم که برای ما اشد المعاقبین است.

وی با بیان اینکه اگر امروز را فردایی است، خدا با بسیاری از افراد کارهای فروانی دارد، گفت: شهدا کشته شدند تا دین و انقلاب ما عزیز شود و در این مسیر باید به نکته توجه کنیم که همه ما مورد امتحان قرار می‌گیریم تا مشخص شود چه افرادی در شعارهایشان صادق و چه اشخاصی غیرصادق هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: باید با خودمان حلوت کرده و نقاط ضعف‌ها را شناسایی و آن‌ها را ترمیم کنیم.

کد خبر 712154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.