سردار سلامی: آمریکا در قلب یک نفرت عظیم جهانی قرار گرفته است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمنان بر آنند که ملت ایران را از حقوق خود محروم کنند و همچون ملت مظلوم غزه که بیمارستان‌ها و خانه‌هاشان تبدیل به میدان جنگ شده است، استقلال و آزادی ما را نیز از ما بگیرند، اما این آمریکا است که در قلب یک نفرت عظیم جهانی قرار گرفته است.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سردارسرلشکر حسین سلامی در اجلاسیه نهایی کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی که صبح امروز _پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر_ در سالن شش هزار نفری پورشریفی با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم ولایت‌مدار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با اشاره به این‌که مردمان یک دیار نشان‌گر شکوه و عظمت و بزرگی آن دیار هستند، اظهار کرد: آذربایجان از یک تاریخ درخشان در منظومه استقلال و آزادی و حریت و اسلام‌خواهی ایران بزرگ برخوردار است که همیشه پرچم‌دار آزادی و بیرق‌دار استقلال و پیشگام در حرکت‌های ضداستبدادی و ضداستعماری در تاریخ پرشکوه افتخارات ملت بزرگ ایران بوده است.

وی با اشاره به شخصیت عظیم رهبر معظم انقلاب افزود: بزرگ‌ترین افتخار این سرزمین وجود رهبر عزیز و عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ایران است که شخصیت ایشان ریشه عمیقی در این سرزمین دارد و اگرچه که ایشان امروز متعلق به همه جهان اسلام، جهان مستضعفان و در مقیاسی وسیع‌تر جهان بشریت هستند و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی را که میراث ماندگار مجاهدت‌های حضرت امام (ره) است، برای نجات بشریت از ظلم ظالمان و جهل جاهلان مدرن این آرمان‌های بلند را هدایت و رهبری می‌کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مردمان آذربایجان را مردمان حماسه، وفاداری، ایثار و فداکاری دانست و گفت: ۱۰ هزار شهید گلگون‌کفن، ۱۰ هزار جوان بلندقامت و ماه‌رخسار این سرزمین که با بدرقه باشکوه مادران و پدران و همسران به سوی جبهه‌های جنگ رهسپار شدند و ۱۰۰ هزار رزمنده که از آن ۱۰ هزار شهید متولد شدند نشان‌گر عظمت این مردم هستند.

سلامی با توجه به نقش‌آفرینی‌های مردم آذربایجان در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران اذعان کرد: مردم آذربایجان در رأس شکوه ملت ایران جای گرفته‌اند؛ این مردم در همه صحنه‌ها ازجمله ۲۹ بهمن سال ۵۶ که آغاز مرحله طوفانی انقلاب اسلامی بود، پیشگام بودند.

وی از مقام والای شهدای بزرگ این سرزمین یاد کرد و افزود: شهدای آذربایجان‌شرقی مثل یک ستاره در کهکشان ستارگان شهادت می‌درخشند؛ شهید مهدی باکری آن فرمانده آسمانی و شبه افسانه‌ای شخصیت رویایی که محبوب دل همه رزمندگان و محبوب قلوب همه ملت و آذربایجان بود و شهیدانی مانند شهید یاغچیان و شهید تجلایی که همراه او بودند با راهنمایی‌های رهبر انقلاب سوسنگرد را نجات دادند و حماسه آفریدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر حضور رزمندگان آذربایجان در همه جبهه‌های جنگ اذعان کرد: عاشوراییان نام‌هایی مثال‌زدنی‌اند، چراکه در همه عملیات‌ها و در همه میدان‌های جنگ از این عاشوراییان شهید می‌بینید و این در گلزار شهدای تبریز مشهود است.

سلامی ۳ شهید آرمیده بر بالین ارس را نشان صدق وعده مردم آذربایجان دانست و گفت: کلمات نمی‌توانند از شخصیت عظیم مردم آذربایجان تجلیل کنند، رزمندگان آذربایجان‌شرقی از مرزها عبور کردند و ما اکنون از حلب و درعا ۱۸ شهید والامقام در دفاع از حرم اهل بیت (ع) و هدیه به اهل بیت عصمت و طهارت داریم.

وی با اشاره به این‌که ملت‌های ضعیف جایی در جغرافیای جهان ندارند گفت: اگر در جنگ تحمیلی که نابرابرترین جنگ علیه ملت ایران بود می‌باختیم، برای همیشه از جغرافیای جهان حذف می‌شدیم، باید در میدان بود و از آرمان‌ها دفاع کرد و شهیدانی که امروز به یاد آنان گرد هم آمده‌ایم، در طول ۸ سال دفاع مقدس همین کار را کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمنان بر آنند که ملت ایران را از حقوق خود محروم کنند و همچون ملت مظلوم غزه که بیمارستان‌ها و خانه‌هاشان تبدیل به میدان جنگ شده است، استقلال و آزادی ما را نیز از ما بگیرند، اما این آمریکا است که در قلب یک نفرت عظیم جهانی قرار گرفته است و فروپاشی آمریکا و شکست آن در تدابیر سیاسی و نظامی و اقتصادی مشهود است.

کد خبر 712030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.