هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد/ برف و کولاک در راه است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۳ مرکز پیش‌بینی‌ هواشناسی استان خبر داد و گفت: بر این اساس از اواخر وقت امروز (چهارشنبه) تا اواخر وقت فردا (پنج‌شنبه) شاهد بارش برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۳ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: بر این اساس از اواخر وقت امروز (چهارشنبه) تا اواخر وقت فردا (پنج‌شنبه) شاهد بارش برف و کولاک در مناطق سردسیر و کوهستانی خواهیم بود.

وی با اشاره به گذر سامانه بارشی از سطح استان قزوین افزود: بارش باران در دشت، بارش برف و کولاک در نواحی کوهستانی و سردسیر، پدیده مه و کاهش چشمگیر دما به ویژه در صبح روز جمعه بیست‌وچهارم آذرماه، مخاطراتی هستند که در پی عبور این سامانه بارشی اتفاق می‌افتند.

عضو ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قزوین با بیان اینکه شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید افقی خواهیم بود، گفت: رعایت احتیاط لازم در رانندگی در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری در کنار مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی و رعایت نکات ایمنی به رانندگان توصیه اکید می‌شود.

شیخ‌الملوکی از احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خبر داد و افزود: مردم باید از تردد و توقف در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و البته در شهرها هم احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

وی بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در بخش‌های خدمات‌شهری، راهداری و کشاورزی تأکید کرد و ادامه داد: همچنین اجتناب از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضاهای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع باید به صورت جدی مورد توجه هم‌استانی‌ها و گردشگران قرار گیرد.

کد خبر 711807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.