سهم ۴۳ درصدی صنایع در آلودگی هوای اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار آلودگی کلانشهر اراک ۴۳ درصد علت آلودگی هوا در اراک مربوط به صنایع و ۵۷ درصد منابع متحرک و مصارف خانگی از جمله خودروها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست، یوسف یوسفی اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و حفظ سلامت شهروندان، سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و واحدهای بزرگ مقیاس صنعتی استان به طور روزانه و مداوم رصد و پایش می‌شود.

وی افزود: پایش شبانه روزی صنایع، معادن و واحدهای صنفی استان همزمان با پایداری و افزایش آلودگی هوا در استان مرکزی تشدید شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: گشت و پایش‌های شبانه‌روزی و مستمر محیط زیست استان مرکزی برای کنترل منابع آلوده کننده هوا و همزمان با شرایط اضطرار آلودگی هوا با شروع فصل سرما و تشدید آلایندگی آغاز و تا اواخر بهمن ماه در تمام شهرستان‌های استان در حال اجراست.

یوسفی با بیان اینکه در این پایش‌ها وضعیت آلایندگی هوا از نظر کارکرد صحیح و کامل بودن سیستم‌های کنترلی بررسی می‌شود ادامه داد: همچنین وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خود اظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور اخطاریه‌های زیست محیطی لازم به آن‌ها داده می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه تعداد روزهای آلاینده هوای اراک در سال گذشته به ۱۳۸ روز و از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۱ روز ناسالم رسیده است گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه قبل پنج درصد افزایش یافته است.

یوسفی تاکید کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک حدود ۱۸ دستگاه اجرایی متولی و مسئول هستند و اقدامات کنترلی سازمان حفاظت محیط زیست بر روی صنایع آلاینده به تنهایی و بدون افزایش مشارکت اجتماعی در داشتن هوایی پاک و سالم مؤثر نخواهد بود.

کد خبر 711779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.