راهکار سیدنی برای مقابله با گرمای هوای آینده

سیدنی در حال نصب ۲۰۰ دماسنج در سراسر شهر است تا اثرات جزیره گرمایی محلی را اندازه‌گیری کند. این شهر در اقدامی جداگانه در حال افتتاح یک مرکز اقدامات اقلیمی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سیدنی یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای جهان است، با این حال تلاش دارد از هم‌اکنون برای مواجهه با تغییرات آب‌وهوایی آینده آماده شود تا در کنار برخورداری از سازگاری بتواند به رشد خود ادامه دهد. در این راستا ۲۰۰ دماسنج سفارشی در سراسر شهر قرار گرفته است تا به‌طور دقیق اثرات جزیره گرمایی محلی را اندازه‌گیری و جامعه را برای تابستان‌های گرم‌تر آماده کنند.

این شهر همچنین بزرگ‌ترین مرکز استرالیا است که به اقدامات اقلیمی اختصاص یافته که می‌تواند بیش از ۴۰۰ نفر را در پروژه‌های نوآوری آب‌وهوا از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، اقتصاد دایره‌ای و زیست‌کره در خود جای دهد.

راهکار سیدنی برای مقابله با گرمای هوای آینده

ترسیم ریزاقلیم‌ها برای مقابله با گرمای شهری سیدنی

شهر سیدنی اهداف بلندپروازانه‌ای برای کربن‌صفر شدن تا ۲۰۳۵ تعیین کرده و درصدد افزایش پوشش درختان به ۲۷ درصد و پوشش سبز منطقه به ۴۰ درصد تا ۲۰۵۰ است. با این وجود سیدنی تا ۲۰۵۰ دارای آب‌وهوای بسیار گرمی خواهد بود. بدون درک دقیق از ریزاقلیم‌های شهری، نقاط داغ و مناطق خنک آن، ساکنان هنگام گرمای شدید بی‌دفاع می‌مانند. شهر در نظر دارد با رسیدن دمای هوا به درجه‌های جدید از آمادگی‌های لازم برای مراقبت از مردم خود برخوردار شود و در این راستا به اندازه‌گیری دمای شهر به شیوه‌ای نوین تا سپتامبر ۲۰۲۴ خواهد پرداخت. این برای نخستین بار است که یک منطقه دولتی محلی در شرق سیدنی به این روش نقشه‌برداری می‌شود.

راهکار سیدنی برای مقابله با گرمای هوای آینده

مطالعه اثر جزیره گرمایی در سیدنی

مطالعه اثر جزیره گرمایی در سیدنی برعهده دانشگاه وسترن قرار دارد که بر نقشه‌برداری از دمای هوا در طول تابستان متمرکز است و در عین حال عملکرد حرارتی دارایی‌هایی مانند درختان و پارک‌ها را بررسی می‌کند، چراکه شهر در شرایط اضطراری آب‌وهوایی است و در سال جاری در مسیر تبدیل شدن به داغ‌ترین سالی قرار دارد که استرالیا تا به حال تجربه کرده است. بنابراین باید آمادگی‌ها و سازگاری‌های لازم را کسب کند.

این مطالعه مهم ریزاقلیم‌ها را شناسایی می‌کند و به سیدنی کمک می‌کند بر مناسب‌ترین اقدامات سازگاری با گرما متمرکز شود. همچنین به توسعه استراتژی‌های خنک‌کننده بیشتر کمک می‌کند تا جوامع توانایی مقابله با بدترین تأثیرات افزایش دما را به دست آورند.

دستگاه‌های ثبت دمای هوا که در این مطالعه استفاده می‌شوند، در برابر تابش مستقیم خورشید در داخل قوطی‌های آلومینیومی سفید قابل استفاده مجدد و تهویه غیرفعال محافظت می‌شوند. این دستگاه‌ها عمدتاً در درختان مستقر می‌شوند، هر ۱۰ دقیقه دما را ثبت می‌کنند و بیش از سه میلیون نقطه داده را در طول مطالعه ثبت می‌کنند که تا مارس ۲۰۲۴ ادامه دارد.

اندازه‌گیری دمای هوا توسط ۱۵۰ دستگاه انجام می‌شود و ۵۰ دستگاه دیگر اندازه دقیق دمای هوا و رطوبت نسبی را برعهده دارند.

راهکار سیدنی برای مقابله با گرمای هوای آینده

مرکز اقدامات اقلیمی آینده سیدنی

مرکز فناوری آب‌وهوای سیدنی در یک اسکله دایره‌ای واقع شده است و هدف آن گردآوری نوآوران، سرمایه‌گذاران، گروه‌های اقدامات اقلیمی، دانشگاهیان و شرکت‌ها برای یافتن راه‌حل‌هایی به‌منظور مقابله با جدی‌ترین مشکلات آب‌وهوایی جهان است. این مرکز به‌کمک ۳۱ میلیون دلار کمک مالی از شهر سیدنی بر پا شده است و می‌تواند بیش از ۴۰۰ نفر را در پروژه‌های نوآوری آب‌وهوا از جمله انرژی‌های تجدید پذیر، اقتصاد دایره‌ای و زیست‌کره در خود جای دهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله به شرکت‌های پیشرفته فناوری آب‌وهوا کمک می‌کند تا ایده‌های بزرگ خود را به بازار عرضه و به ایجاد شغل و گسترش آن به بازارهای جهانی اقدام کنند.

راهکار سیدنی برای مقابله با گرمای هوای آینده

کد خبر 711771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.