خدمت به افراد معلول و توان‌خواه یک وظیفه شرعی و سپس قانونی است

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خدمت به افراد معلول و توان‌خواه یک وظیفه شرعی و سپس قانونی است، گفت: وظیفه ما است تا به توان‌خواهان خدمت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در بیست‌وسومین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پنج دستگاه ون ویژه معلولان و سامانه همیار اظهار کرد: خوشحال هستم که امروز توانستیم این خدمت به ظاهر کوچک، اما ارزشمند را پس از مدت‌ها در اصفهان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه خدمت به افراد معلول و توان‌خواه یک وظیفه شرعی و سپس قانونی است، افزود: وظیفه ما است تا به توان‌خواهان در هر شکلی خدمت کنیم، چه بسا به‌واسطه کوتاهی در این موضوع مورد مواخذه قرار می‌گیریم، تمام این موارد اسباب آزمایش برای مسئولان است که مشخص شود به چه ترتیب عمل می‌کنیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید قدردان مردم و نظام باشیم که نسبت به این موضوع اهتمام دارند، ادامه داد: اگرچه میزان این خدمات زیاد نیست، اما توجهی که وجود دارد، قابل قدردانی است.

قربانی با بیان اینکه ارائه خدمات به معلولان در قانون تصویب شده است و دستگاه‌ها ملزم شدند تا وظیفه‌ای که بر عهده دارند را به شیوه‌های مختلف انجام دهند، گفت: این موضوع مختص مدیریت شهری نیست و شامل سایر مجموعه‌ها نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب میزان توجه به افراد توان‌خواه از جانب نظام زیاد نبوده است، تصریح کرد: در قدیم شاهد بودیم که افرادی حتی برای یک بار در طول عمر خود هم نمی‌توانستند از منزل خارج شوند، اما اکنون وضعیت به‌گونه‌ای است که همه ملزم به توجه این حق و حقوق این افراد هستند تا وضعیت بهبود پیدا کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مناسب‌سازی یکی از بحث‌های جدی در مدیریت شهری است که از دیرباز به آن توجه می‌شده است، خاطرنشان کرد: ممکن است وضعیت کنونی راضی‌کننده نباشد، اما در حد امکان و تا حدودی تمهیداتی در شهرداری فراهم شده است و باید در سایر سازمان‌ها نیز انجام شود شود.

قربانی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در این حوزه تصریح کرد: همگان باید وظیفه خود بدانند که هنگام ورود افرادی که احتیاج به کمک بیشتری دارند، جا خالی کنند، هرچند در استانداردها گفته می‌شود که باید مکانی جلوی اتوبوس برای استفاده این افراد قرار داشته باشد و این موضوع باید در فرهنگ شهروندی توسعه و آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه لایحه دوفوریتی که به این منظور به شورای اسلامی شهر داده شده است، به دلیل بررسی جزئیات طبق روال قانون در کم‌ترین زمان مورد بررسی قرار گرفت و در طول شش روز تصویب شد، گفت: این سیستم و سامانه حمل‌ونقلی باید گسترش پیدا کند، زیرا این تعداد ون برای معلولان کافی نیست.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم به‌کارگیری تجهیزات لازم برای کمک‌رسانی مناسب به فرد معلول، از هنگام سوار شدن به‌صورت ایمن تا خروج او از ون ادامه داد: به‌غیر از نصب تجهیزات درون ون، تجهیزات بین مسیر نیز در صورت لزوم باید فراهم شود تا افراد معلول به محل برسند، همچنین آموزش به رانندگان برای سوار و پیاده شدن و ارائه خدمات اورژانسی باید انجام شود.

قربانی با اشاره به در نظر گرفتن اولویت‌ها، برای استفاده معلولان از این ون‌ها و تاکید بر حداقل قیمت برای آن‌ها تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم این خدمت را گسترش دهیم و با کیفیت بیشتر در خدمت جامعه معلولان باشیم که وظیفه شرعی و قانونی ما است.

کد خبر 711640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.